همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه ویژه‌ای از آغاز مجدد بارش برف و باران و کاهش دما در کشور خبرداد.

به گزارش ایسنا، بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که هسته سامانه بارش‌زای فعالی که در روزهای پیشین مناطق مختلف کشور را تحت تاثیر قرار داده بود، اکنون در شمال دریای خزر است که ناوه این سامانه در روزهای آینده نیز غرب دریای خزر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و همچنان بارش در استانهای گیلان، مازندران و با شدت کمتر گلستان به تناوب ادامه خواهد داشت.

یک سامانه بارشی دیگر که اینک در جنوب دریای مدیترانه است، از روز پنجشنبه (20دی) از جنوب غرب وارد کشور می‌شود، از این رو از اواخر روز پنجشنبه برای مناطق جنوب غرب و سپس در روز جمعه برای مناطق جنوب غرب، جنوب، غرب، مرکز، تهران و از روز شنبه برای مناطق شمال شرق، شرق و با شدت بیشتر جنوب شرق آسمان ابری با بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از روز سه‌شنبه در نیمه غربی و از روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور قدری از شدت سرما کاسته می‌شود، ولی مجددا از روز جمعه افزایش شدت سرما از شمال به سوی جنوب پیش‌بینی می‌گردد.

سازمان هواشناسی کشور همچنین در روز چهارشنبه آسمان تهران را کمی تا نیمه ابری در پاره‌ای نقاط با بارش پراکنده پیش‌بینی کرد که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز به 8- و 1- درجه سانتیگراد می‌رسد.

همچنین در روز پنجشنبه نیز آسمان تهران صاف در اواخر وقت با افزایش ابر خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 8- و 1 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

کد خبر 41218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز