همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز از نصب بیش از ۵۰۰ سطل زباله در حاشیه رودخانه کرج خبر داد.

بیش از ۵۰۰ سطل زباله در حاشیه رودخانه کرج نصب می‌شود

به گزارش مهر، داوود نجفیان عصر یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، با اشاره به انجام اقداماتی در خصوص مهار طغیان رودخانه‌ها، اظهار کرد: مطالعه طرح ساماندهی رودخانه‌های استان در حال انجام است. با اجرای این طرح مشکلات حوزه بحران از جمله آلودگی رودخانه نیز حل می‌شود.

وی در ادامه با بیان این که در بحث مخاطرات مرتبط با آب شرب البرز و تهران جلسات مختلفی برگزار شده است، گفت: مصوبات این جلسات اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با بیان این که طرح ساماندهی سدهای طالقان و کرج در دستور کار قرار دارد، تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح استفاده بهینه و مناسب از رودخانه‌ها و اصلاح نقاط حادثه‌خیزی که امکان سقوط به رودخانه را افزایش می‌دهد.

نجفیان با اشاره به برگزاری کارگروه‌های سیل با محوریت ممنوعیت شنا، گفت: با توجه به گرمای حاکم بر استان اقداماتی برای پیشگیری از مخاطرات غرق‌شدگی انجام‌ شده است.

  • اختصاص اعتبار برای خرید پک غواصی

وی با بیان این که تکاوران کلاه سبز استان اعلام کرده‌اند که بدون هیچ چشمداشتی در هنگام غرق‌شدگی اقدام به نجات غرق‌شدگان می‌کنند، افزود: اعتباری ۱۲۰ میلیون تومانی برای خرید پنج پک غواصی در استان البرز توسط شرکت آب منطقه‌ای تهران اختصاص داده‌ شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز بابیان این که اقدامات مختلفی از جمله نصب بنر برای جلوگیری از آلودگی رودخانه‌ها، گفت: همچنین ۵۰۵ سطل زباله ۷۰۰ لیتری برای نصب در حاشیه رودخانه کرج آماده است. برای این اقدام با شهرداری آسارا هماهنگی‌های لازم انجام‌ شده است.

کد خبر 412166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha