همشهری آنلاین: رئیس مجلس در واکنش به مخالفت نمایندگان با تشکیل وزارتخانه‌های صنعت، معدن و توسعه صادرات و بازرگانی گفت: مجلس با تغییر تشکیلات قوه مجریه موافق نیست و دولت باید مسیر دیگری برود.

لاریجانی علی

به گزارش  مهر، در جلسه علنی امروز (یکشنبه 7 مرداد) مجلس شورای اسلامی بررسی دو فوریت طرح تشکیل وزارتخانه‌های صنعت و معادن و توسعه صادرات و بازرگانی در دستور صحن علنی مجلس قرار گرفت.

در پایان نمایندگان با ۱۰۴ رای موافق، ۱۲۰ مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در مجلس با دو فوریت این طرح مخالفت کردند.

پس از آن درخواست بررسی یک فوریت طرح به رای نمایندگان گذاشته شد و وکلای ملت با ۹۱ رای موافق، ۱۳۱ مخالف و دو رای ممتنع از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر در مجلس با یک فوریت این طرح نیز مخالفت کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به مخالفت نمایندگان با تشکیل وزارتخانه‌های صنعت، معدن و توسعه صادرات و بازرگانی گفت: مجلس با تغییر تشکیلات قوه مجریه موافق نیست و دولت باید مسیر دیگری را طی کند.

چندی پیش نمایندگان با کلیات لایحه اصلاح ساختار دولت مخالفت کردند، در این لایحه دولت خواستار تفکیک وزارت راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و ورزش و جوانان بود.

پس از رد این لایحه، دولت مجددا هفته گذشته لایحه تفکیک وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به مجلس تقدیم کرد.

کد خبر 412142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha