یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: اردوغان آمریکا را تهدید کرد که اگر جنگنده های اف-۳۵ را تحویل ترکیه ندهد علیه آن کشور به دادگاه لاهه شکایت خواهد کرد.

تهدید اردوغان به شکایت از آمریکا در دادگاه لاهه

به گزارش اسپوتنیک، اردوغان آمریکا را تهدید کرد که اگر جنگنده های اف-35 را به ترکیه تحویل ندهد به دادگاه بین المللی شکایت خواهد کرد.

پیش از این گزارش شده بود که کنگره ایالات متحده قصد دارد تا تحویل جنگنده های نسل پنجم اف-35 را به دلیل برنامه های آنکارا برای به خرید سیستم دفاع هوایی اس-400 از روسیه به حالت تعلیق درآورد.

سناتورها اصلاحاتی را برای بودجه دفاعی آمریکا انجام دادند که طبق آن وزیر دفاع باید گزارش را ارزیابی کند و ممکن است تغییرات قابل توجهی در عرضه هواپیماها به ترکیه داشته باشد.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به فشارهای آمریکا برای فسخ قرار داد خرید سامانه دفاعی اس-400 گفت: یونان نیز مدتی پیش اس-300 را گرفت، آیا کسی به او گفت که از خرید آن صرفنظر کند؟

اردوغان ادامه داد: حالا ما را از جای دیگری تهدید کرده و می‌گویند می‌توانیم اف-35 را ندهیم. ما به آنها گفتیم که اگر ندهید دادگاه بین‌المللی وجود دارد و ما به آنجا خواهیم رفت. اگر کار به آنجا برسد جایگزین‌هایی نیز داریم. ما از مدت‌ها پیش از شما این نوع سلاح‌ها را خواستیم اما شما ندادید. پهپاد خواستیم، ندادید. پاتریوت خواستیم ندادید.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تحریم ایران که یک تجربه ناموفق است، گفت: ایران با این تحریم از هم پاشید؟ ما همان زمان هم به اوباما گفتیم که متاسفیم ما از ایران گاز می‌خریم. اگر از ایران نخرم از کجا تهیه کنم؟ در فصل زمستان شهروندانم اذیت خواهند شد. این را چطور جبران کنم؟ این را به ترامپ هم گفته‌ام دوباره. آنها درباره روسیه نیز همین را می‌گویند که با خرید گاز از این کشور، روسیه را ثروتمند می‌کنید. گفتیم که چاره‌ای نداریم و باید گاز خود را تامین کنیم.

کد خبر 412135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha