همشهری آنلاین: شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور چندی پیش به آوازخوان پیشکسوت شهرستان تربت‌جام مدرک درجه یک هنری اعطاء کرد.

موسیقی

به گزارش ایسنا، مرادعلی سالاراحمدی سال ۱۳۱۳ در تربت‌جام دیده به جهان گشود و از سن ۱۵سالگی نزد پدر به خوانندگی پرداخت، در جلساتی که در آن دوبیتی‌های عرفانی می‌خواندند شرکت می‌کرد و از همان زمان بود که خوانندگی را آغاز کرد.

سالاراحمدی در سال ۱۳۵۰ همراه با نظرمحمد سلیمانی به لبنان و ایتالیا (شهر رم) و در تونس برنامه اجرا کردند و در سال ۱۳۷۲ به همراه مرحوم عبدالله سروراحمدی در کشور انگلستان (در لندن و منچستر) و اسکاتلند اجرای کنسرت داشته و در جشنواره‌های داخلی نیز حضورش پررنگ بوده است.

اما حسینعلی مردانشاهی، یکی از فعالین حوزه موسیقی مقامی دیار جام در گفت‌وگویی با ایسنا درباره دلایل این انتخاب گفت: استاد حاج مرادعلی سروراحمدی از پیشکسوتان موسیقی این دیار و از آخرین بازمانده‌های خنیاگران بزرگ، از هم نسلان استاد عسگریان، دُرپور، پورعطایی، شریف‌زاده و بزرگان دیگری هستند که اکنون در کنار ما نیستند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ایشان همکاری با سه نوازنده شاخص حوزه موسیقی یعنی استاد عسگریان، سلیمانی و سروراحمدی است که هر کدام سبک خاصی داشتند.

وی تصریح کرد: مدرک درجه یک هنری باید سال‌ها جلوتر به این پیرمرد با صفا و دوست‌داشتنی اعطا می‌شد.

مردانشاهی اظهار کرد: ایشان از اولین نفراتی بودند که نوایی را خواندند و اجرای خارج از کشور را با همراهی دیگر اساتید باب کردند.

کد خبر 412126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha