همشهری آنلاین: محبوبیت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، طی چندهفته ۱۷ درصد کاهش یافته است. دولت روسیه در جریان جام جهانی فوتبال در این کشور اعلام کرد که سن بازنشستگی قرار است افزایش یابد.

افزایش سن بازنشستگی در روسیه محبوبیت پوتین را کاهش داد

به گزارش دويچه وله، هزاران نفر در مسکو در مخالفت با برنامه دولت این کشور در افزایش سن بازنشستگی تظاهرات کردند. تظاهرکنندگان با به اهتزاز درآوردن پرچم حزب کمونیست این کشور خواستار کناره‌گیری پوتین شدند.

گنادی زیوگانوف، دبیرکل کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه، در این تظاهرات که پلیس شمار شرکت‌کنندگان را ۶۵۰۰ نفر خواند، درباره افزایش سن بازنشستگی در روسیه گفت: «این اقدام اصلاحات نیست، جنایتی است در حق ملت».

دولت روسیه اعلام کرده که در نظر دارد سن بازنشستگی مردان را به تدریج ۵ سال افزایش دهد و به ۶۵ سال برساند. سن بازنشستگی زنان نیز در روسیه قرار است به تدریج ۸ سال افزایش یابد و به ۶۳ سال برسد.

گرچه میانگین امید به زندگی در روسیه افزایش یافته، اما میزان عمر متوسط مردان در این کشور در حال حاضر ۶۷ سال، دوسال پس از آغاز بازنشستگی، است. بعضی تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر آنها از جمله نوشته شده بود: «من قبل از بازنشستگی مرده‌ام!»

  • افزایش مخالفت‌ها با پوتین

نارضایتی از دولت روسیه با اعلام اصلاحات در حقوق بازنشستگی به شدت افزایش یافته و همه موسسات نظرسنجی را نیز در برگرفته است، چه نظرسنجی مرکز "لویات" که به دیدگاه‌های کرملین نزدیک است یا نظرسنجی مرکز مستقل "لوادا".

مرکز مستقل "لوادا" در نظرسنجی اخیر خود اعلام کرده که نارضایتی مردم نسبت به دولت به شدت افزایش یافته است. در این نظرخواهی که در ماه ژوئن سال جاری میلادی (۲۰۱۸) انجام شده، آمده است که ۴۲درصد مردم روسیه بر این نظرند که روند اصلاحات در کشور در جهتی ناصحیح انجام می‌گیرد. این نظر در نظرسنجی ماه مه سال جاری تنها ۲۷ درصد بود.

همچنین نظرسنجی‌ها در ارتباط با اعتماد مردم به دولت نیز به نتایج مشابهی رسیده است. انستیتوی (WZIOM) که موسسه‌ای دولتی است، اعلام کرده که محبوبیت پوتین که در ماه مه سال جاری میلادی (۲۰۱۸) ۴۷ واحد بود، به ۳۳ واحد کاهش یافته است. این درحالی است که پوتین هنوز نسبت به دیگر سیاست‌مداران روسیه محبوب‌ترین فرد است.

انستیتوی نظرسنجی (FOM) اما در نظرسنجی‌هایش این سوال را مطرح می کند که اگر روز یکشنبه انتخابات ریاست جمهوری در روسیه برگزار میشد، بخت ولادیمیر پوتین برای پیروزی چقدر بود؟ در پاسخ به این سوال شرکتکنندگان در نظرسنجی ۴۸درصد رای خود را به پوتین داده‌اند. دوماه پیش بخت پوتین در همین نظرسنجی بسیار بالا و ۶۵ درصد بود.

کد خبر 412113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha