همشهری آنلاین: آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های کالیفرنیا تا کنون دست‌کم پنج قربانی گرفته است. عملیات اطفای آتش با شرکت بیش از ۷ هزار آتش‌نشان ادامه دارد. کارشناسان نسبت به گسترش آتش به واسطه وزش بادهای شدید در روز‌های آینده هشدار داده‌اند.

آتش‌سوزی در کالیفرنیا | دست‌کم ۵ قربانی و ۱۷ مفقود

به گزارش دويچه وله، آتش‌سوزی گسترده در ایالت کالیفرنیای آمریکا از روز دوشنبه (۲۶ ژوئیه) آغاز شد و تا کنون بخش‌های وسیعی از منطقه را فراگرفته است. در همان روز دو آتش‌نشان به هنگام مأموریت اطفای حریق جان خود را از دست دادند. دو کودک همراه با مادر و مادربزرگشان نیز قربانی شعله‌های آتش شده و جان باختند.

دست‌کم ۱۷ تن مفقود شده‌اند و جستجو برای یافتن آنان همچنان ادامه دارد. مقام‌های محلی از ۳۸ هزار ساکن مناطق ردینگ (در ۲۴۰ کیلومتری شمال سکرمنتو) و شستا خواسته‌اند تا خانه‌های خود را تخلیه کنند.

شعله‌های آتش در سواحل غربی آمریکا تا کنون دست‌کم ۵۰۰ خانه را به خاکستر تبدیل کرده‌اند. بیش از ۷ هزار آتش‌نشان در عملیات اطفای حریق شرکت دارند. ۱۷ فروند هلیکوپتر نیز در این عملیات به کار گرفته شده‌اند. کن پیملوت، رییس ‌تیم آتش‌نشانان نسبت به گسترش شعله‌های آتش به واسطه وزش باد‌های شدید هشدار داده است.

آب و هوای خشک و درجه حرارت بالای هوا نیز دشواری اطفای حریق را دو چندان کرده‌اند. انتظار می‌رود آتش‌ در هفته آینده نیز همچنان گسترش یافته و مناطق بیشتری را دربرگیرد.

به گفته مقامات تنها پنج درصد از آتش‌سوزی اینک مهار شده است. جری براون، فرماندار کالیفرنیا در مناطقی که دستخوش حریق شده‌اند، وضعیت اضطراری اعلام کرده است. تا کنون یک میلیون و هفتصد هزار هکتار زمین در شعله‌های آتش خاکستر شده‌اند.

کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا دستور امدادرسانی دولتی به ایالت کالیفرنیا را صادر کرده است.

در اکتبر سال ۲۰۱۷ نیز شمال کالیفرنیا شاهد یک آتش‌سوزی گسترده بود که به قیمت جان بیش از ۴۰ تن تمام شد. در آن زمان صد هزار نفر مجبور به تخلیه خانه‌های خود شدند و بیش از ۹ هزار ساختمان در آتش سوختند.

کد خبر 412111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha