همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تشکیل توده گرد و خاک در آسمان کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و ورود آن به داخل ایران خبر داد.

نمایش مطلب ورود گرد و خاک از کشورهای همسایه به ایران

به گزارش ایسنا با توجه به تشکیل توده گرد و خاک در کشورهای شرق خلیج فارس و کشور عمان و هدایت آن به سوی کشور ما آسمان نواحی شرق خلیج فارس و جزایر آن، دریای عمان، تنگه هرمز، هرمزگان، قسمت‌هایی از بوشهر و سواحل دریای عمان طی امروز و فردا (هفتم و هشتم مرداد ماه) غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: امروز و فردا در منطقه زابل در بعضی ساعات وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهیم داشت و برای استان خوزستان از امروز تا روز سه‌شنبه (9 مرداد ماه) در ساعات بعد از ظهر باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. البته این شرایط در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: طی روزهای آینده قسمت‌هایی از ایلام و بوشهر را نیز گرد و خاک در بر خواهد گرفت.

وظیفه در ادامه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر در شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود که در مناطق شرقی هرمزگان و جنوب سیستان با رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: طی این مدت در بعضی ساعات در پاره‌ای از مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. همچنین طی سه روز آینده در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی افزایش ابر خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: آسمان شهر تهران فردا و پس‌فردا (دوشنبه و سه‌شنبه 8 و 9 مرداد)؛ صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با بیش‌ترین و کم‌ترین دمای 38 و 26 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 412083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha