مرد جوان که تهدید کرده بود خودش و مغازه‌اش را آتش می‌‌زند، انفجار هولناکی را رقم زد که باعث مصدومیت ۱۰نفر شد. یکی از مصدومان فرمانده عملیات آتش‌نشانی بود که هنگام نجات زن میانسال دچار سوختگی شد.

حوادث داخلی

شامگاه چهارشنبه گذشته مرد جوانی که با خانواده‌اش دچار مشاجره و درگیری شده بود، درحالی‌که فریاد می‌زد:«خودم و مغازه‌ را آتش می‌زنم.» از خانه‌شان در منطقه فرهنگشهر اهواز خارج و وارد مغازه لبنیاتی در مجاورت خانه‌شان شد و در را به روی خودش بست. طولی نکشید که اعضای خانواده‌اش مقابل مغازه رفتند اما هر چه اصرار کردند، مرد جوان در را باز نکرد. او می‌گفت شیر گاز را باز کرده و قصد دارد آنجا را منفجر کند.

تهدیدهای مرد جوان کاملا جدی بود و خانواده‌اش وقتی نتوانستند او را منصرف کنند، با آتش‌نشانی تماس گرفتند. حدود ساعت 20:20دقیقه بود که ماجرا به آتش‌نشانی گزارش شد و تیمی از آتش‌نشانان به فرماندهی جاسم مزرعه راهی محل حادثه شدند.

فرمانده آتش‌نشانان در نخستین اقدام شروع به کشیدن نوار زردرنگ ورود ممنوع مقابل مغازه کرد و این در حالی بود که بقیه آتش‌نشانان تلاش می‌کردند افرادی را که در آن نزدیکی جمع شده بودند از محل دور کنند. جاسم مزرعه سپس خود را به پشت در مغازه رساند و مشغول حرف زدن با مرد جوان شد و از او خواست در را باز کند. در همین هنگام مادر این مرد نیز با عبور از نوار زرد رنگ خودش را به پشت در مغازه‌ رساند تا شاید بتواند پسرش را منصرف کند.

  • انفجار هولناک

لحظات به تندی می‌گذشت و گفت‌وگوی فرمانده آتش‌نشانان با مرد جوان ادامه داشت اما او همچنان تهدیدهایش را تکرار می‌‌کرد. در همین هنگام بود که جاسم مزرعه متوجه شد مرد جوان فندکش را بیرون کشیده و قصد روشن کردن آن را دارد. او به سمت زن میانسال که پشت در مغازه‌ پسرش ایستاده بود رفت تا وی را نجات دهد.

همزمان انفجاری هولناک رخ داد و شیشه‌های خرد‌شده ویترین و در مغازه، با موج انفجار به اطراف پرت شد. فرمانده آتش‌نشانان موفق شده بود با قراردادن خود بین در مغازه و زن میانسال، او را از آسیب جدی نجات دهد اما خودش دچار سوختگی شدید شده بود. به غیراز او تعدادی از مردمی که در آن محل جمع شده و بی‌توجه به هشدارهای آتش‌نشانان نظاره‌گر ماجرا بودند نیز به‌دلیل برخورد شیشه‌های شکسته شده مجروح شدند. به‌دنبال این حادثه آتش‌نشانان به کمک مجروحان شتافتند و 10نفر که در این حادثه صدمه دیده بودند ازجمله مردی که قصد خودکشی داشت، به بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش همشهری، آتشپاد علی تراب‌پور، رئیس آتش‌نشانی اهواز گفت: خوشبختانه جراحت 4نفر از شهروندان شدید نبود و آنها به‌صورت سرپایی مداوا شدند اما بقیه ازجمله آتش‌نشان جاسم مزرعه و عامل این حادثه در بیمارستان بستری شدند. به گفته وی، این حادثه فوتی نداشت و حال مجروحان نیز با تلاش پزشکان رو به بهبود است.

  • دومین فداکاری

این نخستین بار نیست که جاسم مزرعه(آتش‌نشان فداکار) در جریان عملیات نجات خود را به خطر انداخته است. مقصود حق‌شناس، مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی اهواز به همشهری می‌گوید: اواخر اردیبهشت امسال بود که یک ساختمان 4طبقه مسکونی بر اثر انفجار گاز فرو ریخت. آن روز وقتی جاسم مزرعه همراه آتش‌نشانان راهی عملیات نجات شده بود، هنگام جست‌‌وجو در آوار صدای دختربچه‌ای را از زیر آوار شنید. حفره‌ای تنگ میان آوار بود و او لباس‌های مخصوص‌ آتش‌نشانی را از تن درآورد تا بتواند وارد حفره شود.

جاسم خودش را به دختربچه‌ای که به‌طرز معجزه‌آسایی زیر آوار زنده مانده بود، رساند. سپس دست‌های دخترک را گرفت و خودش را بین او و آوار بتن حائل کرد و بقیه آتش‌نشانان هم از پاهای آتش‌نشان فداکار گرفتند و او را بیرون کشیدند و به این ترتیب دختربچه نجات یافت. اما بدن آتش‌نشان فداکار پر از زخم‌ها و خراشیدگی‌هایی شد که به‌خاطر برخورد با آوار بتن ایجاد شده بود.

کد خبر 412049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha