همشهری آنلاین: تارنمای خبری هافینگتون پست (huffingtonpost) نوشت که بنابر نظرسنجی مشترک این تارنما و موسسه افکارسنجی یوگاو (YouGov)، اکثر آمریکایی‌ها مخالف جنگ با ایران هستند.

نظرسنجی هافینگتون پست و یوگاو | آمریکایی ها مخالف جنگ با ایران هستند

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری این رسانه آمریکایی با انتشار نتیجه این نظرسنجی افزود:درنظر سنجی صورت گرفته 53درصد پاسخگویان گفته اند که مخالف جنگ با ایران بوده و 37 درصد نیز گفته اند که 'به شدت' مخالف این موضوع هستند.

این تارنما ادامه داد: تنها 23درصد از آمریکایی ها گفته اند که در صورت تصمیم دولت آمریکا مبنی بر اعلام جنگ علیه ایران از آن حمایت می کنند.

تارنمای این سایت خبری درادامه نوشت: 9 درصد از پاسخگویان هم قویا از اعلام جنگ علیه ایران توسط دولت آمریکا حمایت کردند.

این تارنمای خبری آمریکایی افزود:دراین نظرسنجی افرادی که درانتخابات ریاست جمهوری 2016 به هیلاری کلینتون رای داده بودند درمیان افرادی قرار داشتند که به شدت مخالف این موضوع(جنگ با ایران)هستند، یعنی 82 درصد از حامیان هیلاری کلینتون دراین نظرسنجی مخالف جنگ با ایران و تنها شش درصد موافق بودند.

بنابراین گزارش، دراین نظر سنجی افرادی که در انتخابات رای نداده بودند، 48 درصد مخالف جنگ با ایران و 20 درصد از آن حمایت کردند.

هافینگتون پست در ادامه نوشت:رای دهندگان به دونالد ترامپ نیزدراین نظرسنجی هرچند از جنگ علیه ایران حمایت کردند اما میزان آن حائز اکثریت نبوده و تنها 47درصد از آن حمایت کرده و 29 درصد نیز مخالف بودند.

تارنمای خبری هافینگتون پست افزود:این نظرسنجی پس از توئیت ترامپ که با حروف بزرگ به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران هشدار داد که آمریکا را تهدید نکند به عمل آمده است. 60 درصد افرادی که دراین نظرسنجی شرکت داشتند گفتند که این توئیت را شنیده اند و تنها 12 درصد اعلام کردند که آنرا خود دیده اند و مابقی نیز از طریق رسانه ها از آن باخبر شده اند.

42درصد از پرسش شوندگان دراین نظرسنجی مخالف نحوه برخورد ترامپ با ایران بوده و 36درصد نیز این روش را قبول دارند. تنها هفت درصد از آمریکایی ها ایران را دوست و متحد آمریکا دانسته و 38 درصد نیز بر این باورند که ایران دشمن آمریکا است.

نظرسنجی مشترک هافینگتون پست و موسسه افکارسنجی یوگاو از یکهزار شهروند آمریکایی بالای 18 سال بین 24تا25 ما جولای برابر با دوم تا سوم تیرماه با خطای 3.9 (سه و نه دهم) درصد به عمل آمده است .

کد خبر 412032

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha