همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با بیان اینکه شرایط ورود دانشجویان ایرانی خارج از کشور به داخل کشور تسهیل شده است، گفت: یک شرط برای ورود دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل، این بود که تعداد واحدهای گذرانده آنها ۷۲ واحد باشد که این تعداد به ۳۶ واحد تقلیل پیدا کرد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وبدا، دکتر سیدحسن هاشمی در خصوص تسهیلاتی که قرار است در اختیار دانشجویان علوم پزشکی ایرانی که خارج از کشور در حال تحصیل هستند، قرار گیرد، افزود: با توجه به اینکه مشکلات ارزی مشکلاتی را برای دانشجویان و خانواده‌هایشان به وجود آورده است، شرایط ورود به کشور را برای این دانشجویان تسهیل کرده‌ایم و مدت زمانی که این افراد باید خارج از کشور باشند تا اجازه ورود به دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت را پیدا کنند، به نصف تقلیل پیدا کرد.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي خاطرنشان كرد: این دانشجویان با یک سال تحصیل یا گذراندن 36 واحد، می‌توانند متقاضی تحصیل در یکی از دانشگاه‌های کشور شوند و شهریه‌شان را نیز بر مبنای ریال پرداخت کنند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه این فرصت خوبی برای دانشجویان خارج از کشور است، افزود: این مصوبه برای دو سال اعتبار دارد و دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور که می‌خواهند در داخل و در یکی از دانشگاه‌های کشور تحصیل کنند، باید برای انجام فرآیندهای اداری تعجیل کنند.

وزیر بهداشت بیان کرد: از خانواده‌ها خواهشمندیم فرزندان خود را برای تحصیل در دانشگاه‌هایی که مورد تایید نیست، ثبت‌نام نکنند.

دکتر هاشمی با بیان اینکه 700 دانشگاهی که در رتبه‌بندی بین‌المللی بالاترین نمره را دارند، مورد تایید وزارت بهداشت هستند و مابقی تایید نمی‌شوند، اظهار داشت: متاسفانه در طول یکی دو سال گذشته عده‌ای از ایرانیان در برخی دانشگاه‌ها در کشورهای مجاور که رتبه‌شان از 2 هزار و 3 هزار عقب‌تر است، ثبت‌نام کرده‌اند که این افراد پس از پایان تحصیلات، مدرک‌شان مورد تایید نخواهد بود و اجازه کار در داخل کشور نداشته و گرفتاری‌های زیادی گریبانگیر آنها می‌شود.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، این تسهیلات شامل کسانی می‌شود که دوره اصلی تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی را قبل از تیر ماه ۹۷ آغاز کرده باشند.

کد خبر 412022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha