شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نخست وزیر مجارستان گفت اتحادیه اروپایی را که فرانسه آن را هدایت کند، نمی‌خواهد.

ويكتور اوريان،نخست‌وزير مجارستان  انتخابات ۲۰۱۹ پارلمان اروپا را "تعیین‌کننده" دانست.

نخست‌وزیر مجارستان در مصاحبه‌ای با روزنامه بیلت آلمان اظهار کرد: تاکنون هیچ‌گاه با چنین انتخابات تعیین کننده‌ای روبه‌رو نبوده‌ایم.

او بدون اشاره به امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت: آلمانی‌ها باید بسیار مراقب باشند. یک ذهنیت فرانسوی وجود دارد که اساسا به این معناست که رهبری اروپا به دست فرانسوی‌ها باشد و آلمان بهای آن را پرداخت کند. این چیزی است که من آن را نمی‌پذیرم. ما اتحادیه اروپایی را که تحت رهبری فرانسه باشد، نمی‌خواهیم. حرف‌های طرف‌های اروپایی باید شنیده شود و پیش از گرفتن هر تصمیم مهمی در زمینه مهاجرت و بودجه، باید منتظر برگزاری انتخابات اروپا باشیم.

اوربان در ماه آوریل برای سومین دوره متوالی نخست‌وزیر مجارستان شد. او و دولتش به دلیل سیاست‌های ضدمهاجرتی بارها با کمیسیون اروپا درگیر کشمکش‌هایی شده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا هم‌اکنون در حال تشدید اقدام‌هاي حقوقی خود علیه مجارستان است تا این کشور را وادار به تطابق با قوانین پناهندگی اتحادیه اروپا کند.

اوربان بارها آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را به خاطر سیاست‌های حمایتی‌اش از مهاجران مورد انتقاد قرار داده‌است.

اوربان همچنین هفته گذشته اظهار کرد، آماده کمک به کشورهای کوچک شرق اروپا براي "دفاع از خاکشان" دربرابر مهاجران است.

نخست‌وزیر مجارستان افزود: کشورهای اروپایی در حال ارتکاب اشتباه‌هاي بزرگی هستند. اروپا نمی‌خواهد متوجه شود و تایید کند که باید از اقدام‌هايی که ممکن است در آفریقا و خاورمیانه یک دعوت قلمداد شود، خودداری کند.

کد خبر 411943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha