همشهری آنلاین: سرکرده‌های یک کارتل مواد مخدر در کلمبیا برای به دام انداختن باهوش‌ترین سگ موادیاب پلیس این کشور جایزه هفت هزار دلاری تعیین کردند.

سگ موادیاب ژرمن شپرد

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، اين سگ ماده شش ساله كه سومبرا نام دارد و از نژاد ژرمن شپرد است، به تازگي دو هزار كيلوگرم كوكايين را كشف كرده بود. پس از آنكه اطلاعيه كارتل موسوم به اوسوگاس درباره كشتن يا به دام انداختن سومبرا منتشر شد، مقام‌هاي پليس كلمبيا ناچار شدند محل نگهداري حيوان را عوض كنند. سومبرا در زبان اسپانيايي به معني سايه است.

از آنجا كه جايزه هفت هزار دلار خيلي‌ها را براي كشتن سگ موادياب پليس ترغيب مي‌كند، پليس تصميم گرفت محل خدمت سومبرا را از شهر ساحلي توربو در درياي كاراييب به پايتخت تغيير دهد. اين سگ باهوش و بااستعداد از مدتي پيش در فرودگاه بين‌المللي ال‌دورادو در بوگوتا مشغول كار است از تهديد قاچاقچي‌ها در امان باشد. پليس با همراهي دو مامور مسلح حيوان را از محل زندگي‌اش تا فرودگاه با يك دستگاه ون مجهز منتقل مي‌كنند.

از جمله تازه‌ترين شيرين‌كاري‌هاي سومبرا مي‌توان به كشف پنج تن كوكايين گروه اوسوگاس اشاره كرد كه به مقصد اروپا در جعبه‌هاي حمل موز جاسازي شده بود. ضمن اينكه به لطف شامه بسيار حساس اين حيوان باهوش، ماموران پليس موفق به بازداشت 245 نفر به اتهام حمل مواد مخدر در دو فرودگاه بين‌المللي بسيار بزرگ كلمبيا شده‌اند.

ماجراي تهديد جاني سومبرا در شنود تلفني پليس از كارتل‌هاي مواد مخدر كشف شد. پليس مبارزه با مواد مخدر كلمبيا در دو دهه اخير 1800 مامور و برخي از بهترين سگ‌هاي موادياب خود را از دست داده است.

کد خبر 411938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha