همشهری آنلاین: عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان و پیروز انتخابات سراسری مجلس ملی این کشور تاکید کرد: دولت آتی حزب وی خواهان تعمیق و گسترش روابط بهتر با کشورهای همسایه از جمله جمهوری اسلامی ایران است.

 عمران خان: گسترش روابط با ایران را خواستاریم

به گزارش ایرنا، 'عمران خان' عصر پنجشنبه در نخستین سخنرانی خود پس از اعلام نتایج غیررسمی انتخابات گفت: برای بهبود اوضاع کشور به وحدت نیاز داریم و من از تمامی ذینفعان سیاسی و همچین مردم می خواهم که متحد شوند.

وی در خصوص سیاست خارجی دولت آتی پاکستان نیز گفت: پاکستان نیاز به صلح و ثبات دارد، ما خواستار روابط خوب با همسایگان خود هستیم و دولت آتی، روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش می دهد.

عمران خان گفت: روابط با چین را تحکیم خواهیم بخشید، راهروی مشترک اقتصادی پاکستان-چین (سی - پک) فرصت های نوین اقتصادی، سرمایه گذاری و ایجاد شغل را به وجود می آورد.

عمران خان ادامه داد: از چین می خواهیم درخصوص بهبود جمعیت فقر و مبارزه با فقر را یاد بگیریم که چین چگونه توانست به فقر پایان دهد و چگونگی مبارزه با فساد مالی را از چین خواهیم آموخت.

پیشتاز انتخابات پاکستان ادامه داد: افغانستان کشوری است که بیشتر از همه در وضعیت جنگ علیه تروریسم قرار گرفته است و مردمانی هستند که بیشترین رنج را در جنگ تحمل کرده اند، پاکستان خواهان صلح در افغانستان است اگر در افغانستان صلح باشد یعنی در پاکستان صلح است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در این گفت و گوی تلویزیونی تصریح کرد: می خواهیم که با افغانستان طوری رابطه داشته باشیم که مرزهای ما به سمت یکدیگر گشوده باشد، و همچنین خواهان روابط براساس منافع مشترک با آمریکا و سازمان ملل هستیم.

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان تصریح کرد: متاسفانه آمریکایی ها فکر می کنند که پاکستان تنها به دنبال کمک و پول است ولی ما روابط متعادل با آمریکا می خواهیم.

وی همچنین با بیان اینکه دولت آتی، روابط خود را با تهران گسترش می دهد، ادامه داد: عربستان سعودی دوستی است که روابط ما با دولت آن کشور خوب هست.

وی ادامه داد: در خاورمیانه بیطرف هستیم و نقش میانجی را می خواهیم ایفا کنیم، تلاش ما این است که کشورها را به هم نزدیک کنیم و کشوری خواهیم شد که با پایان دادن به درگیری ها همه را به هم نزدیک کنیم.

وی درباره روابط با هند نیز گفت: متاسفانه رسانه های هندی جوسازی منفی علیه من کرده و من را مثل یک نقش منفی در فیلم هندی نشان دادند، معتقدم که اگر روابط پاکستان و هند بهبود بیابد امنیت و اوضاع در شبه قاره هند در مسیر تعامل و صلح خواهد رفت زیرا تجارت میان دو کشور به نفع یکدیگر است.

عمران خان از 'کشمیر' به عنوان مهم ترین مساله میان پاکستان و هند یاد کرد و گفت: مردم کشمیر بیش از 30 سال گذشته هدف نقض حقوق بشر قرار دارند و اگر رهبران هند آماده هستند، ما نیز آماده بهبود روابط هستیم، اگر هندی ها یک قدم بردارند ما چند قدم به سوی آنان برای گسترش روابط برمی داریم.

وی در سخنرانی خود به احزاب سیاسی حریف خود اشاره نکرد در عین حال گفت:دولت آتی پاکستان هرگز به دنبال انتقام سیاسی از هیچ حزبی نیست و هرگونه اقدام و تصمیم براساس قانون و در شفافیت کامل خواهد بود.

عمران خان خطاب به مردم پاکستان نیز وعده داد که دولت وی از مالیات مردم حفاظت کرده و آن را برای رفاه و پیشرفت مردم هزینه می کند.

وی اعلام کرد: دولت آتی حزب وی هرگز به دنبال نشستن در کاخ ها نیست، بلکه وی کاخ نخست وزیری و در ایالات نیز کاخ های سروزیری و فرمانداری را به محل آموزش تبدیل می کند.

رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان تاکید کرد: احتساب و بازرسی از وی و وزرای آتی وی شروع می شود و سپس این روند به سمت جناح مخالف خواهد رفت هدف از این تصمیم یعنی اینکه ما به دنبال هدف قرار دادن مخالفان سیاسی خود نیستیم بلکه مبارزه بی امان با رفتارهای تبعیض آمیز در جامعه است.

شامگاه گذشته با پایان زمان رسمی برگزاری و اخذ رای در تمامی حوزه های انتخاباتی مجالس ملی و ایالتی در شهرهای پاکستان، شمارش آرا در این حوزه ها آغاز شد.

کد خبر 411921

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha