همشهری آنلاین: شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: مایکل کوهن وکیل سابق رئیس جمهوری آمریکا فاش ساخت که دونالد ترامپ در زمان کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا از نشست محرمانه اعضای ستاد خود با طرف روس که دربرج ترامپ برگزار شد، از قبل خبر داشته است.

ترامپ از نشست اعضای ستاد انتخاباتی خود باروس ها مطلع بود

به گزارش ایرنا، این شبکه آمریکایی افزود: در این نشست که در ماه ژوئن 2016 برگزار شد، طرف روس پیشنهاد ارائه برخی اطلاعات مخرب علیه هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی ترامپ را داد.کوهن فاش کرد که رئیس جمهوری آمریکا برغم بارها تکذیب مبنی بر اینکه در جریان این نشست نبوده، در جریان آن بوده است.

سی ان ان درادامه گزارش داد: بنابربرخی منابع خبری کوهن گفته که قصد دارد این اطلاعات را در اختیار 'رابرت مولر' بازرس ویژه کمیته تحقیق مداخله روسیه درانتخابات 2016 آمریکا قرار دهد.

این رسانه تصویری آمریکایی افزود:اظهارات کوهن درتقابل با تکذیب مکرر دونالد ترامپ، پسرش دونالد ترامپ جونیور و سایر وکلای آنهاست که گفته اند شخص رئیس جمهوری آمریکا هیچگونه اطلاعی از این دیدار در برج ترامپ نداشته است. خبر این ملاقات در ماه جولای 2017 توسط نیویورک تایمز افشا شد.

سی ان ان ادامه داد:هرچند منابع خبری که این موضوع را به این شبکه اعلام کرده اند گفته اند که کوهن خود مدرکی دراین مورد حتی بصورت فایل صوتی ضبط شده برای اثبات این قضیه ندارد اما مصمم است تا موضوع مطلع بودن شخص رئیس جمهوری آمریکا از دیدار مخفیانه در برج ترامپ با طرف روس را در برابر بازپرس ویژه این کمیته تحقیق شهادت دهد.

بنابر اعلام سی ان ان، کوهن گفته است که وی به همراه تنی چند، زمانی که ترامپ از پیشنهاد روس ها از سوی فرزند بزرگ خود مطلع شده و برای ادامه این ملاقات آن را تایید کرده، در جلسه حضور داشته است.

این رسانه تصویری آمریکایی درادامه افزود:'دونالدترامپ جونیور'فرزند ارشد ترامپ،'جرد کوشنر' داماد ترامپ و 'پل مانافورت' (Paul Manafort) یکی از مسولان ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ دیداری مخفیانه دربرج ترامپ با 'ناتالیا وسلنیتسکیا' وکیل روس و با اطلاع کرملین برای ارائه برخی اطلاعاتی جهت تخریب رقیب دمکرات ترامپ، دیدار داشتند.

بنابراین گزارش، فرزند ارشد ترامپ در سپتامبر سال گذشته میلادی به کمیته تحقیق قضایی سنا گفته بود که پدرش از این نشست مطلع نبوده است.

به گزارش ایرنا، درحالی شبکه خبری سی ان ان از افشاگری تازه مایکل کوهن وکیل شخصی سابق دونالدترامپ خبر می دهد که وی طی روزهای اخیر با ارائه سندی دست به افشاگری هایی درزمینه رسوایی های اخلاقی رئیس جمهوری آمریکا زده است.

در روزهای گذشته نوار ضبط شده مکالمات بین کوهن و ترامپ که درباره ماجرای رسوایی اخلاقی تازه رئیس جمهوری آمریکا و درارتباط با یکی از مدل های مجله های غیر اخلاقی بود، انتشار یافت.

دراین نوار مکالمه که کوهن آن را در سال 2016 و بطور مخفی ضبط کرده بود از تاسیس شرکتی برای خرید حق انتشار اخبار از شرکت 'امریکن مدیا'که در زمینه نشر اخبار زرد فعالیت دارد، صحبت می شود و ترامپ برای این موضوع از پرداخت 'نقدی' برای تامین مالی آن می گوید که با مخالفت وکیل خود مواجه می شود.

سی ان ان در مورخ سوم تیرماه با پرداختن به این خبر گزارش داده بود که پرداخت نقدی بیشتر در مسائل تبهکارانه 'گانگستری' در آمریکا استفاده می شود.

دمکرات های آمریکا معتقدند که روس ها با دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا ازطریق هک ایمیل های هیلاری کلینتون و انتشار آنها و به طرق دیگر به پیروزی ترامپ کمک کرده اند.

کد خبر 411882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha