چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: تعداد موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج در جدیدترین بروز رسانی (تیر ۹۷) نسبت به خرداد ماه از ۱۴۷ موسسه مجاز به ۱۳۳ موسسه کاهش یافت.

به گزارش مهر، کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در بروز رسانی تیر ماه ۹۷، فهرست موسسات و شرکت‌های لغو مجوز شده و عدم تمدید اعزام دانشجو و همچنین لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج را اعلام کرد.
در این به روز رسانی، فهرست ۱۰۳ موسسه و شرکت لغو مجوز شده اعزام دانشجو و ۱۳۳ موسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج منتشر شد.

بر اساس این فهرست، از مجموع ۱۰۳ موسسه و شرکت لغو مجوز شده اعزام دانشجو، ۳۴ موسسه تا اطلاع ثانوی تعلیق شده و ۶۹ موسسه لغو مجوز شده‌اند.

همچنین از فهرست ۱۳۳ موسسه مجاز اعزام دانشجو، زمان مجوز برخی از موسسات به اتمام رسیده بود که تمدید مجوز آنها در دست بررسی است. موسسات لغو مجوز شده اعزام دانشجو با توجه به ضوابط و مقررات، اجازه هیچ‌گونه فعالیت در خصوص اعزام دانشجو از قبیل مشاوره، عقد قرارداد و ... نخواهند داشت.

بنابراین تمام متقاضیان نسبت به اقدامات این موسسات باید دقت نظر کامل داشته باشند. پس از تاریخ لغو مجوز درصورت عقد قرارداد جهت پیگیری شکایت احتمالی خویش، ضروری است از طریق مراجع قضایی اقدام کنند.

متقاضیان تحصیل در خارج از کشور که از طریق موسسات اعزام دانشجو اقدام می‌کنند، قبل از هر اقدامی ابتدا دانشگاه معتبری را از روی لیست اداره دانش‌آموختگان وزارت علوم انتخاب کنند سپس به لیست موسسات خدماتی اعزام مجاز و غیرمجاز که در وب سایت اداره بورس دانشجویان خارج وزارت علوم منتشر شده به آدرسhttp://scholarship.saorg.ir مراجعه کرده و هیچ آدرس دیگری را قبول نکنند.

متقاضی باید بعد از اینکه از لیست وزارت علوم، دانشگاه و سپس موسسه معتبر را انتخاب کرد با موسسه تماس حاصل کند و موسسات موظف هستند اطلاعات و مشاره لازم را ارایه دهند و فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه خارجی را توصیف کنند.

کد خبر 411797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha