همشهری آنلاین: با وجود انتقال ۸۸ میلیون پوندی به یوونتوس، کریستیانو رونالدو پرسودترین انتقال یک بازیکن بالای ۳۰ سال نیست.

گابریل باتیستوتا

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، رونالدو 9 سال پيش با رقم 80 ميليون پوند از منچستر يونايتد به رئال مادريد رفت و انتقال او به يوونتوس، قهرمان ايتاليا در آستانه 34 سالگي حدود هشت ميليون پوند براي قهرمان اروپا سود داشت. هر چند اگر تعداد 450 گل او براي رئال و چند قهرماني اروپا را در نظر بگيريم، سودي كه سانتياگو برنابئو از رونالدو در اين سال‌ها برده بسيار فراتر از عدد ناچيز هشت ميليون پوند خواهد بود.

يكي از پرسودترين بازيكنان بالاي 30 سال تاريخ فوتبال بي‌ترديد گابريل باتيستوتا، ستاره پيشين تيم ملي آرژانتين است. او در 1991 با رقم 1.5 ميليون پوند از بوكاجونيورز به بنفش‌پوشان فيورنتينا پيوست و 9 سال بعد در 31 سالگي با 22 ميليون دلار راهي رم شد. به اين ترتيب، باتيستوتا 20 ميليون دلار به بنفش‌هاي فلورانس سود رساند و تا سال‌ها گران‌ترين و پرسودترين بازيكن بالاي 30 سال در اروپا بود.

بازيكني كه همين اواخر ركورد ستاره محبوب آرژانتيني را شكست، كسي نيست جز لئوناردو بونوچي. دفاع محكم تيم ملي ايتاليا و باشگاه يوونتوس سال گذشته با 35 ميليون پوند از تورين به ميلان رفت و لباس مشكي و قرمز اي‌سي‌ميلان را بر تن كرد. از آنجا كه قرارداد ابتدايي بونوچي با يووه فقط 11 ميليون پوند بود، به اين ترتيب قهرمان چند سال اخير ايتاليا در ازاي انتقال مدافع خود به ميلان بيش از 24 ميليون پوند سود كرد.

اگر رقم قرارداد ابتدايي و فروش پس از 30 سالگي را در نظر بگيريم، باتيستوتا همچنان اين تاج را در اختيار دارد. انتقال او از فيورنتينا به رم 1366 درصد به باشگاه فلورانسي سود رساند كه در تاريخ فوتبال بي‌نظير است.

کد خبر 411759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha