همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: اگر بارندگی‌های اردیبهشت ماه نبود مجبور می‌شدیم آب را جیره‌بندی کنیم.

محمد رضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران

به گزارش مهر، محمد رضا بختیاری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران که به منظور بررسی لایحه "طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران در هفتاد و هشتمین جلسه شورا حاضر شده بود با اشاره به معضلات تهران در خصوص تامین آب آشامیدنی گفت:‌ تهران نسبت به جمعیت خود در سرانه‌های آب تجدیدشونده وضعیت بسیار نامناسبی دارد و این سرانه در استان تهران بسیار پایین بوده و پس از استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

بختیاری با بیان این که میانگین بارندگی در جهان ۷۵۰ مترمکعب است، افزود: این رقم در ایران به ۲۵۱ متر مکعب می‌رسد یعنی استان تهران از نظر میانگین‌های جهانی نیز در رتبه پایینی قرار دارد.

وی تاکید کرد: علی‌رغم این که کشور ما در حوزه بارندگی در ردیف‌های آخر دنیا قرار دارد اما در مصرف آب در نخستین‌ها قرار گرفته‌ایم، به شکلی که از بسیاری از کشورهای پر آب مصرف بالاتری داریم. امروز بهای تمام شده هر متر مکعب آب ۲۵۰۰ تومان است که تنها یک چهارم این قیمت از شهروندان دریافت می‌شود.

به گفته بختیاری آب مصرفی تهران از پنج سد کرج، طالقان، لار، لتیان و ماملو آب تامین می‌شود که به علت کمبود بارش در سال جاری با کمبود منابع آبی در این پنج سد مواجه شده‌ایم و اگر بارندگی‌های اردیبهشت ماه نبود مجبور می‌شدیم آب را جیره‌بندی کنیم.

بختیاری با بیان این که کشور ما در زمینه مصرف آب در رتبه‌های نخستین قرار داد، افزود: ما حتی از کشورهای پرآب هم بیشتر آب مصرف می‌کنیم. بهای تمام شده هر مترمکعب آب ۲۵۰۰ تومان است و ما فقط یک چهارم این قیمت را از مردم دریافت می‌کنیم.

کد خبر 411743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha