سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مشاور پارلمانی شهردار تهران با بیان اینکه شهردار تهران مشمول قانون منع بکارگیری بازنشستگان نمی‌شود، گفت: شهرار تهران بازنشسته نیست و مدت زمان بسیاری برای کار دارد.

افشانی

به گزارش ایلنا، کلیات طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان امروز با ۱۷۴ رای موافق در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و براساس آن، دستگاه‌ها مکلف شدند که بازنشستگان دارای شرایط از خدمت منتزع کرده و با آنها تسویه حساب کنند. البته در زمان بررسی جزئیات این طرح دوباره به کمیسیون اجتماعی مجلس ابلاغ شد.

داریوش قنبری،‌ مشاور پارلمانی شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا محمدعلی افشانی مشمول این طرح خواهد شد یا خیر؟ گفت: این طرح شامل شهردار تهران نمی‌شود چراکه شهردار تهران بازنشسته محسوب نمی‌شوند ایشان تا بازنشستگی سنوات زیادی دارند.

وی ادامه داد: ایشان ۲۷ سالگی بازخرید شدند و دوباره بازگشت به کار خوردند در نتیجه تا زمان بازنشستگی فرصت زیادی برایشان باقی مانده است.

مشاور پارلمانی شهردار تهران در پاسخ به این سوال که اگر شهردار تهران بازنشسته بود مشمول این قانون بود یا خیر اظهار داشت: آقای افشانی هنوز در سن بازنشستگی نیستند اما اینکه این قانون مشمول شهرداری‌ها می‌شود یا خیر؟ دو نظر متفاوت وجود دارد؛ عده‌ای معتقد هستند که شهرداری‌ها تابع ماده ۵ قانون خدمات کشوری نیستند. در نتیجه قانون از شمول این قانون محسوب می‌شود.

قنبری افزود: عده‌ای در مجلس امروز این بحث را مطرح می‌کردند که آیا شهرداری‌ها مشمول این قانون می‌شوند یا خیر؟ در کل راجع به این موضوع اتفاق نظری وجود ندارد و همه چیز به این بستگی دارد که آیا شهرداری‌ها مشمول ماده ۵ قانون خدمات کشوری می‌شوند یا خیر؟

مشاور پارلمانی شهردار تهران در پاسخ به این سوال که در این صورت تکلیف معاونان شهردار هم هنوز مشخص نمی‌شود، تصریح کرد: آنچه در مجلس تصویب کرد به صورت صریح اعلام کرد دستگاه‌هایی که تحت‌‌‌‌تاثیر این قانون قرار می‌گیرند که زیرمجموعه قانون ماده پنج کشوری باشند. همانطور که گفتم براساس مُر قانون دستگاه‌هایی که زیرمجموعه ماده ۵ قانون خدمات کشوری هستند از این طرح مستثنی هستند اما برخی نظر عکس دارند.

قنبری اضافه کرد: این مسائله امروز در میان نمایندگان مجلس به بحث گذاشته شد که آیا شهرداری مشمول بند ۵ قانون خدمات کشوری می‌شوند یا خیر؟ نظر نهایی هنوز اتخاذ نشده و هنوز بین نمایندگان در این زمینه اختلاف نظر وجود دارد. من وقتی از مسئولان دولتی پرسیدم آنها هم در این خصوص اختلاف نظر داشتند.

وی در پاسخ به این سوال که تکلیف چه زمانی مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: احتمالا در زمان تدوین آیین‌نامه‌ها تکلیف مشخص خواهد شد. قانونی که امروز به تصویب رسید، بسیار کلی بود و باید منتظر آیین‌نامه اجرایی باشیم.

کد خبر 411693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha