همشهری آنلاین: تازه‌ترین نسخه از روایت کلاسیک «ستاره‌ای متولد می‌شود» به کارگردانی بردلی کوپر در نخستین نمایش جهانی در هفتاد و پنجمین جشنواره ونیز روی پرده می‌رود.

ستاره ای متولد می شود

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، با قطعي شدن حضور «ستاره‌اي متولد مي‌شود» در بخش خارج از مسابقه ونيز، مي‌توان به موفقيت احتمالي آن در فصل جوايز اميدوار بود. در سال‌هاي اخير فيلم‌هايي چون «شكل آب»، «لالالند»، «جاذبه» و «اسپاتلايت» مسير ونيز تا اسكار را با شايستگي پيمودند و انتظار مي‌رود كوپر با نخستين تجربه كارگرداني خود همان راه را برود. اين بازيگر آمريكايي در «ستاره‌اي متولد مي‌شود» با ليدي گاگا همبازي است.

فيلم داستان آهنگساز و خواننده باتجربه به نام جكسن مين است كه الي را كشف مي‌كند و دلباخته او مي‌شود. همزمان با اوج گرفتن فعاليت‌ها و جايگاه الي، رابطه او با مين به مشكل مي‌خورد. «ستاره‌اي متولد مي‌شود» 9 شهريور در ونيز روي پرده مي‌رود و اندكي بعد در آمريكاي شمالي به نمايش عمومي درمي‌آيد. اندرو دایس کلی، دیو چپل و سام الیوت دیگر بازیگران فيلم هستند كه آهنگ‌هايش را كوپر و ليدي گاگا خوانده‌اند.

تا پيش از اين سه فيلم بر اساس داستان «ستاره‌اي متولد مي‌شود» ساخته شده و به موفقيت رسيده‌اند. فیلم اول در 1937 به کارگردانی ویلیام ولمن اسکار بهترین بازیگر زن را برای جنت گینور به ارمغان آورد. نسخه 1954 «ستاره‌ای متولد می‌شود» را جورج کیوکر با بازی جیمز میسن و جودی گارلند ساخت كه هر دو نامزد اسكار شدند. فرانك پيرسن هم در 1976 روي صندلي كارگرداني فيلمي با بازي باربرا استرایسند و کریس کریستوفرسن نشست كه اسكار بهترین ترانه را برد.

کوپر 43 ساله از 2013 سه سال پياپي به ترتيب برای «کتاب بارقه امید»، «حقه‌بازی آمریکایی» و «تک‌تیرانداز آمریکایی» نامزد اسکار بازیگری شده و دهمین بازیگر مرد در تاریخ آکادمی اسكار است كه سه نامزدي پياپي (يا بيشتر) در بخش بهترين بازيگر مرد يا مكمل در كارنامه دارد.

هفتاد و پنجمين جشنواره فيلم ونيز هفتم شهريور با نخستين نمايش جهاني درام فضايي «نخستين انسان» ساخته ديمین شزل آغاز مي‌شود و 17 شهریور با معرفي برنده شير طلايي به پايان مي‌رسد. گی‌یرمو دل‌تورو، کارگردان مکزیکی رئیس هیئت داوران بخش مسابقه این دوره است.

کد خبر 411628

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha