همشهری آنلاین: مدیرکل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید و ایثارگران، آخرین آمار صدور کارت شناسایی ایثارگران را اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۵۰ هزار کارت ایثارگری جدید صادر شده است.

 بنیاد شهید

به گزارش بنیاد شهید، حجت‌الله فرهادی افزود: همچنین 320 هزار نفر از ایثارگران برای دریافت کارت جدید ایثارگری ثبت ‌نام کرده‌ اند و بر اساس ویژگی‌ های افراد واجد شرایط هنوز حدود 300 هزار نفر برای دریافت کارت اقدامی نکرده اند که باید هر چه سریعتر ثبت نام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مطابق مصوبه شورای عالی اداری، ایثارگران از امروز یکم مردادماه نمی ‌توانند با کارت ‌های گذشته خود خدمات و تسهیلات دریافت کنند، خاطرنشان کرد: محدودیت زمانی برای ثبت‌ نام ایثارگران و دریافت کارت وجود ندارد ولی با کارت‌ های قبلی دیگر ارائه خدمات و تسهیلات انجام نخواهد شد.

مدیرکل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید در خصوص نحوه ثبت ‌نام ایثارگران برای دریافت این کارت‌ ها گفت: ایثارگرانی که در گذشته نام کاربری و رمز عبور خود را از سامانه خدمات الکترونیک ایثار دریافت کرده اند، هر چه سریعتر برای ثبت درخواست دریافت کارت شناسایی ایثارگری اقدام کنند و افرادی که تاکنون در این سامانه ثبت‌نام نکرده ‌اند، باید یک بار به یکی از ادارات ارتباطات و مراجعات (هاتف) بنیاد شهید در سطح شهرستان ها و استان ها مراجعه و پس از ثبت‌ نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور در سامانه خدمات الکترونیک، درخواست دریافت کارت ایثارگری را ثبت کنند.

وی تاکید کرد: ایثارگران در صورت تغییر آدرس محل سکونت باید حتما نسبت به اعلام آدرس جدید به بنیاد شهید اقدام کنند تا برای دریافت کارت دچار مشکل نشوند. همچنین در صورتی ‌که عکس‌ های پرونده این افراد قدیمی است و نیاز به تغییر داشته دارد، باید به بنیاد شهید مراجعه و عکس جدید خود را در پرونده ثبت کنند.

بر اساس آمار بنیاد شهید، 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است و تعداد کل جانبازان در کشور به 574 هزار و 101 نفر می رسد که 336 هزار و 282 نفر، معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر، معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس نیز 43 هزار و 173 نفر است.

کد خبر 411561

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha