همشهری آنلاین: زلزله‌های نسبتا شدید در حوالی هرمزگان و تازه آباد ثلاث باباجانی کرمانشاه را لرزاند؛ مصدومان زلزله کرمانشاه به ۲۳۲ نفر رسیده است.

زلزله

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: شمار مصدومان زلزله کرمانشاه به 232 نفر افزایش پیدا کرد.

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه نيز گفت: بر اثر زلزله بعد از ظهر امروز( 31 تير) ۹۰ نفر در ثلاث باباجانی، ۳۰ نفر در جوانرود و ۸ نفر در سرپلذهاب مصدوم شدند که اکثریت این مصدومان به صورت سرپایی مداوا شده اند.

  • زلزله 5.9دهم ريشتري در تازه آباد ثلاث باباجاني

زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.9دهم ریشتر تازه آباد در ثلاث باباجانی استان کرمانشاه را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت 14 و 37 دقیقه بعد از ظهر امروز در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داد که از خسارت احتمالی این زمین لرزه هنوز خبری مخابره نشده است.شدت این زمین لرزه به حدی بود که در شهرستان‌های غربی استان و شهر کرمانشاه نیز احساس شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: بر اساس آخرین اخبار دریافتی زلزله تازه آباد خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشته است.

رضا محمودیان افزود: بر اساس آخرین اخبار ردیافتی از مرکز فوریت‌های پزشکی استان بر زلزله تازه آباد خسارت جانی نداشته است بر اثر زلزله بعد از ظهر امروز در تازه آباد ثلاث باباجانی تا این لحظه ۱۵ نفر مصدوم سرپایی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند وخوشبختانه تلفات جانی نداشته ایم.

وی اظهار داشت: هم اکنون نیرو‌های امدادی در منطقه مشغول امداد رسانی وبرآورد خسارت هستند که اخبار دقیق‌تر در ساعات آینده در مورد میزان خسارت اعلام خواهد شد.

  • زلزله در هرمزگان

زلزله 5.9 دهم ريشتري در عمق ۸ کیلومتری زمین و در مرز بین استان‌های فارس و هرمزگان رخ داد.

پیش از وقوع زلزله ۵ و ۷ دهم ریشتری، زلزله‌ای نیز به قدرت ۴ و ۷ دهم ریشتر به وقوع پیوست.

این زمین لرزه در فاصله ۴۸ کیلومتری رویدر و ۵۳ کیلومتری درز فارس، در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد.شهروندان ساکن جنوب و جنوب شرق فارس، تکان‌های نسبتا شدید این زمین‌لرزه را احساس کردند.هنوز در خصوص خسارات احتمالی و تلفات این زمین لرزه گزارشی مخابره نشده است.

  • تیم‌های ارزیاب برای بررسی خسارات احتمالی به مناطق اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: این زمین لرزه در مرز استان هرمزگان و استان فارس بوده است.علیرضا صفا افزود: خسارت زلزله در حال بررسی است.فاروق رحیمی بخشدار رویدر نیز گفت: در بررسی‌های اولیه خسارتی گزارش نشده است و بررسی‌ها ادامه دارد. وکیل زاده سرپرست مدیریت بحران استانداری فارس هم گفت: در حال برررسی خسارات احتمالی این زمین‌لرزه هستیم.

  • خسارت جزيي در لارستان

زمین لرزه ۵ و ۷ دهم ریشتری در مرز استان فارس و هرمزگان خسارات جزیی در روستای لارستان به همراه داشت.

حسنی فرماندار لارستان گفت: زمین لرزه 5.7 ریشتری در مرز استان فارس و هرمزگان موجب ریزش کوه و آسیب جزیی دو منزل مسکونی در روستا هرمود مهرخوی بخش مرکزی شد.
حسنی افزود: تیم ارزیاب هلال احمر برای بررسی بیشتر به مناطق زلزله زده لارستان اعزام شدند.

وی ادامه داد: نیرو‌های امدادی و عملیاتی لارستان آماده باش هستند.

آخرین خبرها حاکی است که شمار مصدومین این زلزله به 232 نفر افزایش یافته است.

کد خبر 411475

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha