همشهری آنلاین: سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: وزیر کشور در جلسه این فراکسیون به تلاش آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه در ناامن‌سازی کشور به ویژه در مرزها اشاره کرد.

رحمانی فضلی

به گزارش ایسنا، سیدحسین نقوی حسینی در توضیح جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با وزیر کشور و معاونانش گفت: در ابتدای این جلسه نمایندگانی همچون آقایان ساداتی‌نژاد، جعفرپور، ابطحی، سید احسن علوی، حسن بیگی، سلیمانی، شکری، عباس گودرزی، خادم و شریف‌پور نظراتشان را مطرح کردند که عمده‌ترین آن لزوم توجه جدی به امنیت داخلی، حضور جدی و مداوم در امور مردم، رفع مشکلات حاد اصناف و اقشار مختلف بود. همچنین تاکید شد که باید به اموری که منجر به بحران عمومی می‌شود همچون مسکن، سکه، ارز، رکود در تولید، اعتراض شدید به انتصابات در وزارت کشور به ویژه در حوزه فرمانداران و بخشداران توجه ویژه شود چرا که این موارد لطمه شدیدی به خدمت‌رسانی مردم وارد می کند.

به گفته وی در ادامه جلسه وزیر کشور ضمن اشاره به مشکلات و مسائل مربوط به امنیت داخلی و شرایط سیاسی و اجتماعی کشور تاکید کرد که مسئول امنیت داخلی کشور است.

نقوی حسینی ادامه داد: وزیر کشور در این جلسه با اشاره به تلاش‌های دشمنان خارجی و معاندین داخلی بیان داشت که طی سال‌های گذشته با سوژه‌های مختلف ناامن‌سازی روبرو بوده‌ایم که از جمله آن‌ها می‌توان به اعتراضات سال گذشته و ۳ ماه گذشته اشاره کرد که بر محور مسائل قشری و صنفی شکل گرفت.

وی افزود: بر اساس تاکیدات وزیر کشور کلیه ظرفیت وزارت کشور برای تأمین امنیت و حل و فصل آرام و منطقی موضوعات قشری، صنفی و منطقه‌ای به کار گرفته شده است؛ در عین حال موضوعاتی مانند ارز، سکه و مسکن، آب و کمبود آن، مسائل کامیون‌داران، موسسات مالی و پولی و امثالهم به وزارت کشور ارتباطی ندارد ولی تأمین امنیت آن به عهده ما است.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی ادامه داد: وزیر کشور در این جلسه گفت که ما همسایه کشورهایی هستیم که نمی‌توانند مرزهای خود را اداره و کنترل کنند و فقط سال گذشته بیش از ۷۰۰ افغانستانی بدون مجوز را از مرز به افغانستان برگرداندیم اما باز از مسیر دیگری به داخل برگشتند، در حوزه مواد مخدر هم همین وضع را شاهد هستیم.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: وزیر کشور همچنین اشاره ای داشت به این که همسایگان شرقی ما نمی‌توانند مرزهای خود را کنترل کنند. امروز آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه در ناامن‌سازی کشور به ویژه در مرزها فعال هستند، گروه‌هایی را مسلح کرده و می‌کنند که چند ده سال فعالیتی نداشتند اما مطمئن باشید امنیت کشور حفظ می‌شود.

وی افزود: وزیر کشور در این جلسه تاکید کرد که بی‌اعتنایی به نمایندگان از سوی فرمانداران و استانداران را گناه می‌داند.

این نماینده مجلس گفت: بر اساس توضیحات وزیر، دشمنان ملت و کشور امروز هم نا امن سازی می کنند و هم در نمایش این ناامنی‌ها بزرگنمایی می‌کند، ما امروز نیازمند همدلی، اتحاد و انسجام و هماهنگی کامل هستیم و باید بر حل موضوعات مردم، همه تلاش خود را به کار گیریم.

به گفته وی، وزیر کشور اشاره ای داشت به اینکه شورای امنیت کشور به طور مستمر جلسات خود را با حضور کلیه دستگاه‌‎های مرتبط تشکیل می‌دهد و کلیه موضوعات را دقیق بررسی می کند، امنیت کشور که امروز شاخص مثبت نظام در منطقه است. همچنین وزیر گفت که ما با طرح افزایش تعداد نمایندگان موافق هستیم و نظر دولت مثبت است و تامین مالی آن هم از طرف دولت انجام می‌شود.

نقوی حسینی ادامه داد: طبق گفته وزیر کشور در روز، ۵ میلیون مراجعه به دستگاه های اداری و اجرایی کشور وجود دارد که کار سنگینی است. همچنین تقسیمات کشوری با منطق، آرامش و دقیق انجام می‌شود و باید بر اساس کارشناسی انجام شود. باید هسته‌های مقاومت، اقتصاد مقاومتی و خودکفایی را در استان ها تشکیل دهیم و استان‌ها را به مرکز تصمیم گیری و مدیریت تبدیل کنیم.

کد خبر 411421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha