همشهری آنلاین: فیلم ابرقهرمانی «لوگان» از مجموعه «مردان ایکس» پرشکایت‌ترین فیلم سال ۲۰۱۷ بریتانیا لقب گرفت.

لوگان

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، هيات درجه‌بندي فيلم در بريتانيا در تازه‌ترين گزارش خود اعلام كرد سال گذشته براي فيلم سينمايي «لوگان» (با درجه سني بالاي 15 سال) با بازي هيو جكمن در نقش مرد گرگ‌نما 20 مورد شكايت از سوي خانواده‌ها و تماشاگران ثبت شده است. اين در حالي است كه سال پيش از آن «ددپول» با 51 شكايت و در 2015 درام جيمز باندي «اسپكتر» با 40 مورد شكايت جنجالي‌ترين فيلم‌ها بودند.

عمده شكايت‌ها از فيلم ابرقهرماني «لوگان» مربوط به خشونت بيش از اندازه آن بود و تماشاگران معتقد بودند برخي صحنه‌هاي فيلم به گونه‌اي است كه بايد براي ديدن آن در سالن‌هاي سينما درجه‌بندي سني بالاي 18 سال در نظر گرفته شود. با اين حال، هيات درجه‌بندي فيلم بريتانيا با تاكيد بر اينكه خشونت موجود در «لوگان» بيشتر فانتزي است تا آزاردهنده، شكايت‌ها را وارد ندانسته و از درجه‌بندي سني 15 سال دفاع كرده است.

در رده دوم پرشكايت‌ترين فيلم‌هاي سال درام حماسي و تاريخي «پدماوتي» به كارگرداني سانجي ليلا بانسالي با 10 شكايت ايستاده است. اين فيلم جنجالي باليوود كه با درجه A12 اكران شد، داستان يك ملكه مورد احترام در سده 13 هند را روايت مي‌كند. برخي شكايت‌كنندگان گفته‌اند «پدماوتي» تصويري ديگرگون از يك شخصيت محترم هندي ارائه داده كه البته ربطي به درجه آن ندارد. اين فيلم براي گروه سني بالاي 12 سال مناسب تشخيص داده شده بود.

«بلوند اتمي» با بازي چارليز ترون و جيمز مك‌آووي هم هشت شكايت داشت و در رده پرشكايت‌ترين فيلم‌هاي سال در جايگاه سوم قرار گرفت. اين تريلر بسيار خشن كه در بريتانيا با درجه مناسب براي گروه سني بالاي 15 سال به نمايش درآمد، در مجموع در دنيا حدود 100 ميليون دلار فروخت كه بيش از 50 ميليون دلار آن مربوط به آمريكاي شمالي بود.

کد خبر 411419

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha