همشهری آنلاین: کتاب «۱۹۱۷؛ جنگ صلح و انقلاب» به قلم «دیوید استیونسون»، استاد تاریخ روابط بین‌الملل دانشگاه لندن منتشر شد.

۱۹۱۷؛ جنگ صلح و انقلاب

 کتاب «۱۹۱۷؛ جنگ صلح و انقلاب» كه توسط انتشارات دانشگاه آکسفورد منشر شده‌است به بررسی چگونگی انتقال جنگ جهانی اول، ادامه آن و چگونگی شدت گرفتن آن می‌پردازد. و نویسنده با کمک گرفتن از تصاویر و نقشه‌ها و با آمیختن تاریخ سیاسی و نظامی کشورهای درگیر به مسائل مربوطه می‌پردازد. 

به گزارش مهر ، در مقدمه این کتاب آمده‌است: «زمستان ۱۹۱۷ از سخت‌ترین دوران‌های اروپا بود که به جنگ عمیقی در یک قاره منجر شد. با شروع ۱۹۱۷، جنگ جهانی اول بالا گرفت و جهان وارد یک هرج و مرج بی‌وقفه شد. ۱۹۱۷؛ جنگ صلح و انقلاب به رخدادهای این سال در تاریخ، و پیامدهای جهانی متعاقب آن نگاهی انداخته است.»

این کتاب به زعم ناشر اولین مطالعه بین‌المللی در مورد اتفاقات سال ۱۹۱۷ است که نقطه عطفی در تاریخ جنگ جهانی اول و انقلاب در دنیای جدید بود.

دیوید استیونسون» مولف کتاب‌های تاریخ جنگ جهانی اول (انتشارات پنگوئن، ۲۰۰۴)، پشت به دیوار: پیروزی و دفاع در ۱۹۱۸ (انتشارات پنگوئن، ۲۰۱۱) و رقابت تسلیحانی در سیاست بین‌المللی از قرون ۱۹ تا ۲۱ (انتشارات او یو پی، ۲۰۱۶) است.

کد خبر 411415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha