همشهری‌آنلاین: آکادمی علوم و علوم انسانی باواریا، به یک دانشجوی فوق‌دکترا برای تحقیق روی کتاب «المجسطی» بورسیه در قالب شغل اعطا می‌کند.

 بطلمیوس

آکادمی علوم و علوم انسانی باواریا، به یک دانشجوی مقطع فوق‌دکترا برای تحقیق روی کتاب «المجسطی» نوشته بطلمیوس، بورسیه در قالب شغل اعطا می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، از «المجسطی» به عنوان قدیمی‌ترین کوشش مجدانه در راه تبیین حرکت‌شناسی منظومه شمسی یاد می‌شود و پروژه «بطلمیوس: عربی و لاتین» در این آکادمی به مطالعه نسخه‌های عربی و لاتین آثار این اخترشناس و فیلسوف یونانی اختصاص دارد. در این پروژه، آثار و نظرات بطلمیوس، همچنین تفاسیر و سایر متونی که درباره میراث او در قرون وسطی و دوره اوایل مدرن تا سال ۱۷۰۰ میلادی وجود دارد، بررسی می‌شود.

بر اساس همین گزارش که رایزنی فرهنگی ایران در آلمان آن را تهیه کرده است، این پروژه توسط آکادمی علوم و علوم انسانی باواریا در مونیخ به مدت ۲۵ سال از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۳۷ اجرا می‌شود. دانشجویان علاقمند به حوزه فلسفه می‌توانند برای این فرصت شغلی اقدام کنند. محقق پذیرفته‌شده برای کار با دانشگاه وورتسبورگ قرارداد می‌بندد اما در دفتری آکادمی علوم و علوم انسانی باواریا مشغول به کار می‌شود. وظیفه اصلی او، آماده‌سازی یک نسخه انتقادی براساس ترجمه عربی مجسطی بطلمیوس به قلم اسحاق بن حنین است.

وظایف دیگر این دانشجو شامل کار مشترک بر روی فهرست نسخ خطی عربی و آثار بطلمیوس است. این دوره سه سال است و از اول ژانویه ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد. همچنین این بورسیه می‌تواند به مدت دو سال دیگر نیز تمدید شود. فردی که برای کسب بورسیه پذیرفته می‌شود، ماهانه بین ۴۰۷۵ تا ۵۳۷۸ یورو حقوق دریافت می‌کند. این حقوق بستگی به تجربیات آکادمیک دانشجو دارد.

متقاضیان باید مدرک دکترای خود را در ارتباط با موضوع پروژه به پایان رسانده‌ باشند، همچنین داشتن اطلاعات کافی در حوزه فلسفه اسلامی، تجربه کار با نسخ خطی و ویرایش متون عربی، مهارت در نوشتن و خواندن متون انگلیسی از پیش‌شرط‌های پذیرفته شدن برای این فرصت شغلی است.

علاقمندان به اخذ این فرصت شغلی ‌باید درخواست پذیرش خود را به همراه رزومه، لیستی از مقالات چاپ شده، نامه انگیزشی و دو توصیه‌نامه تا اول سپتامبر ۲۰۱۸ برای مسئولان آکادمی ارسال کنند.

کد خبر 411407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha