مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سرپرست مجمع شهرداران آسیایی از ایجاد پایگاه‌های تبادل اطلاعات و تجارب برتر مدیریت شهری در آسیا خبر داد.

 دکتر گشتاسب مظفری، سرپرست مجمع شهرداران آسیایی با کالایانا ویپاتی پومی پراتس، سفیر تایلند در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی مجمع شهرداران آسیایی، در این دیدار که در راستای تقویت شبکه همکاری شهرهای آسیایی و با هدف ارتقا مناسبات و حضور و مشارکت فعال‏‌تر کلان‏شهرهای مهم تایلند در مجمع شهرداران آسیایی انجام شد، دکتر مظفری با اشاره به آرمان‌ها، اهداف، روند شکل گیری مجمع شهرداران آسیایی و ارائه گزارش مختصری از یک دهه فعالیت این مجمع، و خطاب به سفير تايلند افزود: از آنجا که کلان‏ شهر بانکوک یکی از اعضا فعال و تاثیرگذار مجمع است و سومین مجمع عمومی شهرداران آسیایی و همچنین یکی از نشست‌‏های هیات اجرایی این مجمع با موفقیت در این شهر برگزار شده ؛ از شما درخواست دارم ضمن تسهیل و مشارکت در توسعه روابط خوب و دوستانه میان تهران و بانکوک، با استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک خود، زمینه را برای شناخت بیشتر و حضور فعال دیگر کلان‌شهرهای تایلند در مجمع شهرداران آسیایی فراهم کنید.

مظفری ادامه داد: بر اساس اولویت‌هایی که به تصویب مجمع عمومی این سازمان رسیده است، در حال حاضر برنامه‌ها و فعالیت‌های مجمع بر روی سه محور: شناخت و تحلیل چالش‌‏های مشترک شهرهای آسیایی، توسعه همکاری‌های شهر با شهر و نیز توسعه دموکراسی محلی و مشارکت شهروندان، در قالب سه کمیسیون متمرکز شده‌است.

حل چالش‌های مشترک شهرهای بزرگ آسیا از طریق به اشتراک گذاشتن تجربیات مفید این شهرها امکان‌پذیر است. چالش‌هایی از قبیل : مدیریت پسماند، مدیریت بحران، اشتغال نیروی جوان تحصیل کرده، ترافیک، مهاجرت، مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا. در کمیسیون مشارکت عمومی و حکومت های محلی در صدد ارتقای دموکراسی و افزایش مشارکت واقعی و موثر مردم در تصمیم گیری ها و تقویت دولت ها و سازمان های محلی مانند شهرداری ها هستیم.

در کمیسیون همکاری شهر با شهر تلاش داریم تا همکاری و کیفیت روابط دوجانبه بین شهرها را بالا ببریم.

او اضافه کرد: در این تشکل بین‌المللی تا کنون دو کمیته تخصصی نیز با موضوع "حمل و نقل عمومی و ترافیک در شهرهای آسیایی" و نیز "گردشگری شهری" با هدف گردآوری و هم‌رسانی تجربیات مفید شهرها و مقابله با چالش های مشترک در مسیر روان سازی ترافیک، توسعه سیستم های حمل و نقل عمومی سبز، هوشمند، پایدار و کارآمد و نیز رونق گردشگری شهری ایجاد شده است.

سرپرست مجمع شهردارن اسیایی گفت: از آنجا که بسیاری از شهرهای آسیایی حضور کافی و موثری در فضای مجازی ندارند و فاقد پایگاه داده و وب سایت‌های معتبر و روزآمد هستند، در تلاش هستیم در این ارتباط از طریق ایجاد پایگاه‌های تخصصی اطلاعاتی و تبادل دانش و تجارب مدیریت شهری، شرایط و زمینه‌های همکاری بین‌المللی شهرهای آسیایی را تقویت کنیم.

در این دیدار سفیر تایلند نیز ضمن تشکر و اعلام حمایت از تلاش‌های دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی برای گسترش روابط میان شهرها و مدیران شهری در سطح قاره گفت: در راستای همگرایی و تقویت ارتباطات بین دو شهر، مهم‌ترین عامل ایجاد شناخت و تصویر ذهنی درست برای شهروندان دو شهر است.

او گفت: شهرهای تایلند دارای شهرهای خواهرخوانده نسبتا زیادی هستند و ما ارتباطات خوبی هم با شهرهای ایرانی از جمله تهران و بندر عباس داریم. البته برای موفقیت بیشتر لازم است این قبیل همکاری ها از قالب اداری، تشریفاتی و بوروکراتیک صرف خارج شده و به صورت عملیاتی به اجرا درآید. بسیاری از شهرهای ایران، قابلیت بالایی برای جذب گردشگر دارند. شهرهایی مانند اصفهان، یزد، شیراز و ... که من شیفته زیبایی و هنر آنها شده‌ام.

درپایان این دیدار، مظفری پیشنهاد داد تا همانند برخی دیگر از شهرهای آسیایی، نمادی از شهر بانکوک، پایتخت تایلند، نیز در محل دبیرخانه مجمع نصب و به نمایش گذاشته شود تا عاملی برای تقویت هویت آسیایی این تشکل گردد. همچنین او خواهان مساعدت سفارت تایلند برای حضور و فعالیت داوطلبانه نماینده ای از دانشجویان تایلندی شاغل به تحصیل در ایران، در محل دبیرخانه مجمع شد.

سفیر تایلند نیز ضمن استقبال از این پیشنهادها، برای دیدار از مقر دبیرخانه و کمک به تحقق اهداف مجمع شهرداران آسیایی اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 411401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha