همشهری آنلاین: سینمای روسیه با پشت سر گذاشتن فرانسه برای نخستین بار به بزرگ‌ترین بازار سینمای اروپا در سال ۲۰۱۷ تبدیل شد.

عمودی رفتن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، سال گذشته ميلادي بيش از 212 ميليون قطعه بليت سينما در روسيه به فروش رسيد كه 10 درصد بيش از سال 2016 بود. سهم فيلم‌هاي روسي از گيشه سينماي اين كشور به حدود 26 درصد رسيد و بر اساس برنامه‌ريزي بنياد سينماي روسيه، قرار است در چند سال آينده اين سهم تا سقف 30 درصد افزايش يابد.

مجموع درآمد گيشه سينماي روسيه در سال 2017 بيش از 53 ميليون روبل برابر با 841 ميليون دلار بود و درام ورزشي «عمودي رفتن» با موضوع پيروزي تيم ملي بسكتبال روسيه بر آمريكا در فينال بازي‌هاي المپيك 1972 مونيخ با 48 ميليون دلار پرفروش‌ترين فيلم لقب گرفت. در رده دوم اين جدول هم فيلم هاليوودي «دزدان دريايي كاراييب: مردان مرده قصه نمي‌گويند» با 37 ميليون دلار فروش ايستاد.

سينماي فرانسه با كشاندن 209 ميليون تماشاگر به سالن‌هاي تاريك حدود يك ميليارد و 600 ميليون دلار درآمد داشت و اين رقم در بريتانيا به 1.9 ميليارد دلار رسيد. دليل اصلي تفاوت معنادار درآمد سينماها در روسيه با ديگر كشورهاي اروپايي قيمت پايين بليت است. هر بليت سينما در روسيه 251 روبل (حدود چهار دلار) ارزش دارد. در حالي كه بهاي بليت در بازار اتحاديه اروپا بيش از هفت دلار است.

سينما رفتن يكي از سه فعاليت مهم و اصلي براي پر كردن اوقات فراغت شهروندان روسي است. سال گذشته 36 درصد از ساكنان شهرهاي بزرگ در اين كشور دست‌كم يك بار در هر شش ماه به سينما رفتند. حضور در مراكز خريد و بازديد از مجموعه‌هاي سرگرم‌كننده از ديگر فعاليت‌هاي شهروندان روسيه است كه به سينماي خانگي هم بسيار علاقه دارند.

روسيه امسال ميزبان بيست و يكمين دوره جام جهاني فوتبال بود كه با قهرماني فرانسه به پايان رسيد. تيم ملي فوتبال روسيه هم كه در نگاه اول بسيار نااميد به نظر مي‌رسيد، در مرحله دوم اسپانياي پراميد را حذف كرد و با باختن در ضربه‌هاي پنالتي مقابل كروواسي (نايب‌قهرمان جام) به ماجراجويي خود پايان داد.

کد خبر 411396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha