همشهری آنلاین: ام نایت شیامالان از نخستین تیزر تبلیغاتی تازه‌ترین تجربه کارگردانی خود در گردهمایی سالانه سینمادوستان در کامیک‌کان سن‌دیگو رونمایی کرد.

ام نایت شیامالان

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، درام ترسناك «شيشه» يا «گلس» در واقع دنباله‌اي است همزمان بر دو فيلم «نشكستني» و «شكافته» شيامالان كه اولي 18 سال پيش به نمايش درآمد و دومي دو سال پيش روي پرده رفت. ساموئل ال جكسن و بروس ويليس از «نشكستني» و جيمز مك‌آووي از «شكافته» نقش‌هاي خود را در «شيشه» تكرار كرده‌اند كه قرار است ژانويه سال 2019 اكران عمومي شود.

گردهمايي فرهنگي كاميك‌كان كه هر سال با موضوع سينما در سن‌ديگو برگزار مي‌شود، روز شنبه ميزبان فيلمساز آمريكايي هندي‌تبار بود كه تيزر رسمي «شيشه» را نخستين بار براي علاقه‌مندان به نمايش گذاشت. در اين تيزر سه شخصيت اصلي فيلم معتقدند نيروهاي ابرقهرماني دارند و به همين دليل مشغول روان‌درماني هستند. شيامالان به سينمادوستان وعده داد منتظر بازي‌هاي كلاس جهاني از بازيگران اصلي باشند.

ويليس در «گلس» نقش يك مامور امنيتي با توانايي‌هاي ويژه را بازي مي‌كند، مك‌آووي يك موجود چندشخصيتي است و جكسن هم مستر گلس است؛ مردي به نام الايجا پرايس كه هوادار كتاب‌هاي مصور است و البته رازي تاريك با خود دارد. اين بازيگر رنگين‌پوست در پاسخ به طرفداران خود در كاميك‌كان، ويژگي اصلي مستر گلس را «ساكت بودن» او عنوان كرد.

از هشت بازيگر اصلي «شيشه»، شش نفر پيش‌تر در «نشكستني» و «شكافته» حضور داشته‌اند و در فيلم تازه نقش‌هاي خود را تكرار مي‌كنند. سارا پولسن از نخستين روزهاي فيلمبرداري در اكتبر 2017 به جمع بازيگران پيوست تا نقشي تازه ايفا كند و يك ماه بعد آدام ديويد تامسن هم به گروه بازيگري پروژه اضافه شد.

شيامالان 47 ساله بيشتر با درام‌هاي ماورايي «حس ششم» و «نشانه‌ها» شناخته مي‌شود. او در سال‌هاي اخير چند فيلم ساخته كه نتوانسته‌اند موفقيت‌هاي گذشته را به ويژه از نظر هنري تكرار كنند و حالا بايد ديد «شيشه» مي‌تواند بار ديگر شيامالان را به اوج بازگرداند يا نه. «شكافته» با بودجه 9 ميليون دلاري در اكران عمومي حدود 280 ميليون دلار فروخت.

کد خبر 411390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha