چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به افزایش موقتی غلظت ذرات معلق طی چهارشنبه ۲۷ تیرماه از افزایش دمای هوا در پایتخت خبر داد.

حسین شهبازی، مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت و گو با ایسنا گفت: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان‌دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی طی عصر چهارشنبه ۲۷ تیر است. در برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب‌ شرقی انتظار می‌رود.

حسين شهبازي ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وزش باد در برخی ساعات طی امروز (۲۷ تیر) خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه تصریح کرد: با تداوم این شرایط جوی طی پنج‌شنبه ۲۸ تیر برخی ساعات همراه با وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب‌ شرقی خواهد بود.

شهبازی گفت: بر این اساس انتظار می‌رود با وزش باد در برخی ساعات فردا (۲۸ تیر) به طور موقت بر غلظت ذرات معلق افزوده شود و تا روز آینده دما روند افزایشی خواهد داشت.

او در پایان با اشاره به این‌که کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۸۶ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین ۸۶ در شرایط سالم است.

کد خبر 411058

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha