همشهری آنلاین: نزدیک به ۱۲۵ هزار نفر از بخش‌های مختلف جشنواره فیلم ساندنس ۲۰۱۸ استقبال و حدود ۱۹۲ میلیون دلار به اقتصاد ایالت یوتا کمک کردند.

جشنواره ساندنس

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اسكرين، سي و پنجمين جشنواره فيلم ساندنس اواسط زمستان گذشته به مدت 11 روز در منطقه پارك‌سيتي شهر سالت‌ليك‌سيتي يوتا برگزار شد و تعداد حاضران در آن با افزايشي 70 درصدي از 71600 نفر در سال 2017 به 124900 نفر در اين دوره رسيد. اين آمار در حالي ثبت شد كه تقريبا يك‌چهارم شركت‌كنندگان از جمله 36 درصد از شهروندان يوتا فقط يك روز در جشنواره حضور داشتند.

از اين رو، بخش اعظم 191.6 ميليون دلار درآمد جشنواره ساندنس از تماشاگراني به دست آمد كه از ايالت‌هاي ديگر يا حتي خارج از آمريكا به سالت‌ليك‌سيتي آمده بودند و ميليون‌ها دلار براي اقامت در هتل، كرايه كردن خودرو، خوردن غذا و گردش در شهر هزينه كردند. گزارش شركت تحليلي Y2 حاكي از آن است كه هر تماشاگر خارج از ايالت روزانه 688 دلار (ميانگين 3500 دلار در مدت اقامت) در ساندنس هزينه كرده است. اين ميانگين براي اهالي يوتا 334 دلار است.

سال گذشته درآمد جشنواره از حضور تماشاگران 151.5 ميليون دلار بود. افزايش تعداد حاضران در سالت‌ليك‌سيتي بيش از همه مديون راه‌اندازي يك سالن 500 نفري در پارك‌سيتي و البته گسترده‌تر شدن برنامه‌هاي جانبي جشنواره بوده است. رفت و آمد تماشاگران به منطقه پارك‌سيتي و استفاده از برنامه‌هاي جشنواره بر اساس ميزان استفاده از گوشي‌هاي همراه برآورد شده است. به اين ترتيب، بيش از يك‌سوم تماشاگران از ايالت‌هاي ديگر به يوتا آمده بودند.

72 درصد تماشاگران در دوره گذشته هم از برنامه‌هاي جشنواره استفاده كرده بودند و برنامه حدود 92 درصد تماشاگران حضور در دوره‌هاي آينده است. جشنواره ساندنس بيش از 3300 فرصت شغلي براي ساكنان ايالت يوتا ايجاد و بيش از 19 ميليون دلار به اقتصاد اين ايالت از طريق اخذ ماليات كمك كرده است.

بر اساس آمار تازه، ساندنس مهم‌ترين و پرتماشاگرترين رويداد هنري و سينمايي ايالت يوتا لقب گرفته و بالاتر از گردهمايي سالانه كاميك‌كان است. از اين نظر، راهپيمايي روزهاي سال 1947 كه هر سال روز 24 ژوييه به مدت سه ساعت در سالت‌ليك‌سيتي برگزار مي‌شود و 250 هزار شركت‌كننده دارد، از ساندنس بالاتر قرار مي‌گيرد.

از ديگر آمارهاي جالب مربوط به تماشاگران ساندنس مي‌توان به اين موارد اشاره كرد: 67 درصد زنان و 33 درصد مردان، 12 درصد فعالان صنعت سرگرمي، 11 درصد دانشجويان، 25 درصد حضور در پيست‌هاي اسكي و اسنوبرد در روزهاي جشنواره، 37 درصد از كاليفرنيا، ميانگين پنج روز حضور براي تماشاگران خارج از ايالت.

کد خبر 411043

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha