همشهری آنلاین: فرمانده یگان حفاظت جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از وقوع ۲۰۰ فقره حریق و سوختن ۴۲۰ هکتار از عرصه‌های ملی کشور در سال جاری خبر داد.

وقوع ۲۰۰ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع کشور

به گزارش مهر، سرهنگ قاسم سبزعلی شمار حریق رخ داده در عرصه‌های ملی را در سال جاری ۲۰۰ فقره اعلام کرد و گفت: ۴۲۰ هکتار از عرصه‌های ملی در این حریق سوختند و دچار خسارت شدند.

وی با بیان این که امسال در جنگل‌های شمال کشور ۱۳۹ فقره حریق رخ داد و بر اثر آن ۲۷۴ هکتار از عرصه‌ها دچار آسیب شد گفت: در سال‌های قبل سالانه تا ۱۵ هزار هکتار از عرصه ها بر اثر آتش‌سوزی از بین می‌رفت و این میزان در سال ۹۶ حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ سبزعلی ادامه داد: با انجام فرایند و اقدامات پیش‌بینی و یپشگیری، استفاده از بالگرد و اقدامات فنی ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش سطح حریق در سال قبل داشتیم و امسال نیز با پیش‌بینی‌ها، تجهیزات و تقویت یگان، پیش‌بینی کانون‌های بحرانی، رصد و پایش مناطق بحرانی امیدواریم میزان حریق کاهش یابد.

فرمانده یگان حفاظت جنگل‌ها تصریح کرد: در کانون‌های بحرانی پیش‌بینی قرقبان شده و هماهنگی با جوامع محلی، دهیاری‌ها و شوراها و غیره از جمله برنامه‌ها برای پیشگیری از حریق در عرصه‌های ملی است.

وی با بیان این که در شروع سال جدید با توجه به افزایش رطوبت آسمانی پوشش گیاهی و علفی افزایش یافت گفت: خشک شدن پوشش گیاهی در تابستان احتمال حریق را شدت می‌بخشد و باید اقدامات را افزایش دهیم.

سرهنگ سبزعلی یادآور شد: در حال حاضر هر روز در خوزستان، گیلان، مازندران، گلستان، ایلام و اصفهان، همدان و مرکزی گزارش‌های حریق را داریم ولی خوشبختانه وسعت حریق بجز گلستان زیاد نبوده است.

وی با بیان این که در سال گذشته بیش از دو هزار هکتار از عرصه‌های خوزستان در آتش سوخت اظهار امیدواری کرد امسال این روند نزولی است و شاهد کاهش حریق خواهیم بود.

کد خبر 411033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha