همشهری آنلاین: تعداد تماشاگران سینمای آلمان در نیمه نخست امسال ۹ میلیون نفر کاهش یافت و به ۴۶ میلیون نفر رسید.

جیم و راننده قطار

به گزارش همشهری به نقل از اسکرین، در شش ماه اول سال گذشته در مجموع بیش از 55 میلیون نفر به سینما رفته و 572 میلیون دلار برای دیدن فیلم هزینه کرده بودند. این آمار در نیمه اول امسال به 46 میلیون نفر و 476 میلیون دلار افت کرد که به معنی کاهش 17 درصدی درآمد گیشه سینماهای آلمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. در این مدت، «انتقام‌جویان: جنگ ابدی» با 3.3 میلیون تماشاگر موفق‌ترین فیلم بود.

فیلم‌های استودیو دیزنی 21 درصد گیشه سینمای آلمان را به خود اختصاص دادند و یونیورسال با 19.5 و فاکس با 15 درصد پس از دیزنی قرار گرفتند. گرمای بی‌سابقه هوا در چند هفته گذشته و برگزاری جام‌جهانی فوتبال که با ناکامی تیم ملی آلمان در روسیه همراه بود، از عمده دلایل افت عملکرد سینماها و روی گرداندن تماشاگران از رفتن به سالن‌های تاریک سینما بوده است.

در شش ماه گذشته استقبال تماشاگران از فیلم‌های هنری‌تر در مقایسه با آثار تجاری کمی بهتر و افت تعداد مخاطبان این فیلم‌ها حدود هشت درصد بوده است. «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری»، «شکل آب» و «پست» که حضوری موفق در فصل جوایز سال گذشته سینمای جهان به ویژه اسکار و گلدن گلوب داشتند، در آلمان هم با استقبال گرم تماشاگران مواجه شدند و گیشه‌ای پررونق را تجربه کردند.

در این میان، فیلم‌های آلمان برخلاف همتایان هالیوودی سهم خود را از درآمد گیشه افزایش دادند. این رقم در نیمه اول سال گذشته حدود 14 درصد بود که امسال به 18 درصد رسید. تعداد تماشاگران فیلم‌های آلمانی هم از 16 درصد نیمه اول 2017 به حدود 22 درصد افزایش یافت. در این مدت، سه فیلم بیش از یک میلیون تماشاگر داشتند که «جیم باتن و لوک راننده قطار» با 1.5 میلیون تماشاگر موفق‌ترین فیلم آلمانی لقب گرفت.

کد خبر 410929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha