همشهری آنلاین: کاترین دونوو و ژولیت بینوش در پانزدهمین تجربه کارگردانی فیلمساز ژاپنی برنده نخل طلایی جشنواره کن ۲۰۱۸ بازی می‌کنند.

ژولیت بینوش و کاترین دونوو

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، هيروكازو كُره-ادا كه بهار امسال با «دزدان فروشگاه» جايزه نخل طلا را از هفتاد و يكمين جشنواره فيلم كن برد، پروژه سينمايي «حقيقت» را با حضور دو ستاره 74 و 54 ساله سينماي فرانسه مي‌سازد. شركت‌هاي فرانسوي و ژاپني فيلم را توليد مي‌كنند و قرار است تمام صحنه‌هاي آن با حضور عوامل فرانسوي در اين كشور اروپايي مقابل دوربين برود.

كره-اداي 56 ساله فيلمنامه را بر اساس طرحي از خودش نوشته و داستان درباره چالش‌هاي يك مادر و دختر است كه نقش‌هاي آنها را دونوو و بينوش بازي مي‌كنند. مادر كه خودش يك بازيگر موفق است، پس از سال‌ها دخترش را مي‌بيند. دختر در آمريكا زندگي مي‌كند و با اينكه دوست داشته يك بازيگر موفق سينما باشد، تبديل به يك فيلمنامه‌نويس شده است. او در آستانه انتشار كتاب زندگينامه مادرش همراه همسر و فرزندان به فرانسه بازمي‌گردد.

دونوو 74 ساله از حضور در پروژه سينمايي «حقيقت» به كارگرداني كره-اداي ژاپني اظهار خوشحالي كرد و افزود: «فيلمنامه عالي است و پر از افسون كه با طنز و خشونت همراه مي‌شود. درباره مشكل زبان (فرانسوي و ژاپني) هم من بيشتر كنجكاوم تا نگران.»

فيلم سينمايي «حقيقت» اوايل پاييز امسال در فرانسه كليد مي‌خورد تا براي نمايش در سال 2019 آماده شود. هانري ژرژ كلوزو، فيلمساز نامدار فرانسوي هم فيلمي به همين نام «حقيقت» دارد كه محصول 1960 است و بريژيت باردو در آن نقش اصلي را بازي كرده است.

فيلمساز ژاپني اواخر تابستان امسال به پاس يك همر فعاليت پرثمر سينمايي جايزه افتخاري دونوستيا را از شصت و ششمین جشنواره فیلم سن‌سباستین دريافت مي‌كند. «دزدان فروشگاه» او كه اين روزها در ژاپن اكران عمومي شده، در سن‌سباستين به نمايش درمي‌آيد.

کد خبر 410918

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha