همشهری آنلاین: گران‌ترین فیلم تاریخ سینمای چین که ۸۵ میلیون پوند و شش سال وقت هزینه تولید آن شده بود، پس از یک هفته اکران از پرده‌ها پایین کشیده شد.

آسورا

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، فانتزي حماسي «آسورا» كه اميد زيادي به موفقيت تجاري آن مي‌رفت، در هفته اول اكران در چين كمي كمتر از شش ميليون پوند فروخت و اميد تهيه‌كنندگان را بر باد داد. جلوه‌هاي ويژه پيچيده، ستاره‌هاي بزرگ و سرشناس و خيل عظيم گروه توليد هم نتوانست مانع شكست تجاري يكي از بزرگ‌ترين پروژه‌هاي تاريخ سينماي چين شود و اكران «آسورا» به بدترين شكل ممكن پايان يافت.

پايگاه رسمي اين پروژه سينمايي با صدور اطلاعيه‌اي از تمام كساني كه فرصت نكردند فيلم را روي پرده تماشا كنند عذرخواهي كرد. اين عذرخواهي شامل تمام اعضاي بين‌المللي و داخلي گروه توليد هم مي‌شود كه در شش سال گذشته توان خود را صرف ساختن و اكران «آسورا» كرده بودند. اين در حالي است كه پيش از آغاز نمايش عمومي، اميدي فراوان به موفقيت فيلم در گيشه مي‌رفت.

نام «آسورا» برگرفته از نيم‌خداي سه‌سر اسطوره‌هاي بودايي است و وو لي، ستاره 18 ساله چيني در آن نقش چوپاني را ايفا مي‌كند كه ناگهان درمي‌يابد يكي از سه سر پادشاه جنگاور است. پيش از اكران فيلم، مديران گروه فيلمسازي نينگ‌شيا نسبت به موفقيت آن ابراز اطمينان كرده بودند. با وجود كار شدن 390 ميليون مطلب در شبكه اجتماعي ويبو در چين، تماشاگران به «آسورا» روي خوش نشان ندادند و فيلم از مخاطبان امتياز سه از 10 گرفت.

در هر حال، به نظر مي‌رسد تهيه‌كنندگان «آسورا» قصد دارند با اعمال چند تغيير كوچك و بزرگ آن را دوباره در فرصتي مناسب روانه اكران كنند. گفته مي‌شود انجام برخي برنامه‌هاي سازمان‌يافته عليه فيلم در گيشه ناموفق آن نقشي اساسي داشته و حتي منتقدان را نسبت به گران‌ترين پروژه سينمايي تاريخ چين بدبين كرده است. «آسورا» اين هفته گيشه را به درام شمشيرزني «مرد پنهان» با داستاني مربوط به دهه 1930 واگذار كرد.

کد خبر 410917

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha