همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاثیر امواج الکترومغناطیس باید با معیارهای سلامت مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ايسنا، دكتر ايرج حريرچي، در نشست خبري افزود: وزارت بهداشت از ابتدای دولت یازدهم درخواست جدی داشت که در مورد تشعشعات الکترومغناطیس از جمله امواج آنتن‌های تلویزیونی، موبایل، ماهواره، بیسیم، مایکروویو و وای فای که بر ابعاد شخصی، شغلی و محیطی مردم تاثیر دارد، بررسی‌های علمی انجام شود. تشعشعات بالقوه می‌توانند آسیب‌زا باشند و تاکنون آسیب‌های موارد محدودی از این تشعشعات، ثابت شده که بیشتر مربوط به اثرات گرمایی است اما در مورد جهش ژنتیکی یا ایجاد سرطان توسط آن‌ها هنوز مستنداتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: باید بی‌خطر بودن تکنولوژیهای جدیدی که به حوزه سلامت وارد می‌شوند یا با سلامت مردم سر و کار دارد، ثابت شود.برای مثال در مورد یک دارو باید در مراحل اولیه ثابت شود که بی‌خطر است و در مراحل بعدی اثرگذاری آن به اثبات برسد.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با بیان اینکه اگر در برخی مناطق، میزان امواج زیاد است، باید اعلام و اقدام لازم قانونی در این زمینه انجام شود، اظهارکرد: خوشحالیم که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که امواج الکترومغناطیس در فضای شهری سنجش و اعلام می‌شود اما در اکثر مناطق ایران که این امواج بررسی شده، مشخص شده است که میزان امواج، پایینتر از استانداردهای جهانی است. با وجود این مردم در این زمینه همچنان نگران هستند.

حریرچی ادامه داد: به عنوان متولی سلامت جامعه می‌گوییم که بررسی امواج الکترومغناطیس نباید جنبه سیاسی پیدا کند چون در این صورت، مقتضیات سیاسی بر آن حاکم می‌شود. به همین دلیل این موضوع باید با معیارهای سلامت مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 410897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha