مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۲۰ از تدوین سندهای مدیریت کاهش خطرپذیری بلایا برای محله‌های این منطقه و برنامه‌ریزی برای مدیریت بحران‌های احتمالی در موقعیت‌های پرخطر محدوده گسل‌های شمال و جنوب ری تا پایان سال خبر داد.

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، احمد غلامی، دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20  با بیان این مطلب گفت: تدوین سند کاهش خطرپذیری بلایا برای 20 محله این منطقه در دستور کار امسال قرار دارد که با اجرای این پروژه، مخاطرات بلایای طبیعی از جمله زلزله، سیلاب و فرونشست زمین مورد بررسی قرار می گیرد.

غلامی كفت: با اجرای این طرح میزان تاب‌آوری محلات در برابر بلایا احصاء خواهد شد. با شناسایی تهدیدهای حاصل از حوادث طبیعی، راهکارهای عملیاتی و کاربردی برای مدیریت در زمان بحران نیز ارائه می شود تا در زمان وقوع، گروه های مردمی و مدیریت بحران بر اساس نقشه عملیاتی با پایه علمی و کارشناسی شده وارد عمل شوند.

او ضمن تشریح اقدامات انجام شده از سوی مدیریت بحران در راستای آشنائی شهروندان با مدیریت بحران عنوان کرد: با شناسائی بافت‌های فرسوده و گسل شمال و جنوب شهرری که از اماکن ناایمن این منطقه محسوب می‌شوند، برنامه‌ریزی برای کاهش خطرپذیری آنها انجام شده است.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 گفت: در منطقه 20 برای اماکن ناایمن کمیته ای تشکیل شده که در حال بررسی و شناسایی مخاطرات و فضاهای ناایمن هستیم که در جلسه‌هاي تخصصی راهکارهایی برای کاهش مخاطرات ارائه می‌شود.

نشست هماهنگی تدوین سند مخاطرات محله‌ها با حضور دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه20،دبیر HSE منطقه، دبیران ستاد بحران نواحی 7 گانه ، مدیران محلات 20 گانه و مسؤلین اداره‌هاي اجتماعی نواحی منطقه و مدیر پروژه تهیه سند کاهش خطرپذیری بلایا در محلات منطقه 20 برگزار شد و مدیر پروژه منطقه 20 توضیحات جامعی در خصوص راهکارهای عملیاتی کردن این سند بیان کرد.

کد خبر 410826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha