همشهری آنلاین: درگیری بین نیروهای امنیتی در یک پاسگاه مرزی نجران (جنوب) عربستان سه کشته و ۲ زخمی بر جای گذاشت.

 درگیری بین نیروهای امنیتی عربستان ۵ کشته و زخمی بر جای گذاشت

به گزارش ایرنا، سخنگوی پلیس منطقه نجران در بیانیه ای که رسانه های سعودی منتشر کردند، اعلام کرد : ساعت 20 دیروز (شنبه ) بر اثر تیراندازی یکی از نیروهای امنیتی به سمت همکاران خود در یک پاسگاه مرزی یک نفر کشته و یک نفر هم زخمی شد.

'عبدالله العشوری' در بیانیه خود گفت : فرد ضارب 34 ساله و حمله او به همکارانش به سبب برخی اختلافات کاری بوده است .

سخنگوی مذکور افزود : فرد ضارب بعد از تیراندازی از محل جنایت فرار کرد و پس از آنکه نیروهای امنیتی وی را 80 کلیومتر آن طرف تر یافتند، اقدام به تیراندازی به سوی آنها کرد که در تیراندازی متقابل علاوه بر فرد ضارب یکی دیگر از نیروهای امنیتی کشته و فرد دیگر زخمی شد.

حمله مذکور سومین حمله با استفاده از سلاح گرم در این کشور محسوب می شود. هفته گذشته فردی که گمان می رود نظامی بود در بیمارستان ملک سلمان ریاض اقدام به تیراندازی کرد که بر اثر آن یک پرستار از ناحیه سر زخمی شد.

یکشنبه دو هفته پیش هم یک نیروی امنیتی و یک تبعه خارجی مقیم عربستان در پی حمله افراد مسلح در منطقه القصیم واقع درشمال شرق این کشور کشته شدند.

سخنگوی وزارت کشور عربستان اعلام کرد که سه فرد مسلح با تیراندازی به یک ایست بازرسی در جاده «بریده-الطرفیه» در منطقه القصیم در شمال ریاض یک نیروی امنیتی و یک تبعه بنگلادش را به قتل رساندند.

ناظرین امور عربستان می گویند سیاست های ولیعهد ماجراجوی این کشور ناامنی در کشور را افزایش داده است .

فشارهای اقتصادی به مردم طی دو سال گذشته و بالا رفتن قیمت کالاها و خدمات دولتی به ویژه برق در این کشور طی هفته های اخیر جنجال ساز شده است .

از سوی دیگر دستگیری شماری از شاهزاده های این کشور توسط 'محمد بن سلمان' ولیعهد عربستان ، اختلاف میان خاندان سلطنتی را به طور بی سابقه ای افزایش داده است .

گفته می شود ' عبدالعزیز بن فهد' و 'ترکی بن عبدالله ' دو تن از شاهزاده های مشهور این کشور به دلایل نامعلومی همچنان در زندان به سر می برند.

محمد بن سلمان در اواخر سال گذشته، سرلشکر 'علی بن عبدالله القحطانی' رئیس سابق دفتر منطقه ریاض را بازداشت کرد و مطبوعات غربی از جمله نیویورک تایمز از کشته شدن او زیر شکنجه خبر دادند.

کارشناسان می گویند : شاید اقدامات محمد بن سلمان در ابتدا، سرآغاز اصلاحات در عربستان به نظر می رسید اما آنچه رخ داد گرفتن قدرت از تعداد محدودی از خاندان آل سعود و دادن آن به مردم نبود بلکه گرفتن همه قدرت ها و دادن آنها به بن سلمان بود.

کد خبر 410779

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha