همشهری آنلاین: علی داودی" وزنه‌بردار دسته به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم، در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان در ازبکستان در حرکت یک ضرب با بلند کردن وزنه ۱۹۲ کیلوگرم نخستین مدال طلای ایران را کسب کرد. "آرمان محمدزاده" دیگر نماینده ایران پنجم شد.

علی داودی

به گزارش ایرنا، رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان از 15 تیرماه در تاشکند ازبکستان آغاز شده است و امروز (شنبه 23 تير) به پایان می‌رسد.

رقابت‌های گروه A دسته 105 کیلوگرم از ساعت 14:30 امروز (شنبه) با حضور هشت وزنه بردار از چین تایپه، پاکستان، ایران (دو نماینده)، سوریه، مصر، لهستان و ارمنستان آغاز شد.

داودی، دارنده مدال طلای نوجوانان جهان در این رقابت‌ها و در حرکات یک ضرب با بلند کردن وزنه‌های 181، 187 و 192 کیلوگرم و با 15 کیلوگرم اختلاف نسبت به نفر دوم به مدال طلای این حرکت دست یافت.

آرمان محمدزاده، دارنده مدال طلای جوانان آسیا نیز با به ثبت رساندن وزنه‌های 156 و 164 کیلوگرم در رده پنجم قرار گرفت.

وارازدات لیلیان، از ارمنستان با 172 کیلوگرم در حرکات یک ضرب نقره گرفت و "محمد نوح" از پاکستان نیز با 171 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

پیش از این "حسین سلطانی" در دسته 77 کیلوگرم، دو نقره و یک برنز، "رسول معتمدی" در  دسته 94 کیلوگرم یک برنز و "امیر عزیزی"  در دسته 105 کیلوگرم، یک مدال برنز برای ایران کسب کرده بودند.

قهرمانی تیمی ایران در این رقابت‌ها مسجل شده است. تیم وزنه برداری جوانان ایران پیش از این در رقابت‌های جهانی 2017 توکیو و 2016 گرجستان نیز قهرمان جهان شده بود.

کد خبر 410674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha