شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رمان ناتمام «جین آستین» نویسند نامدار انگلیسی سریال تلویزیونی می‌شود.

ادبیات

به گزارش ایسنا به نقل از بوک سلرز، «جین آستين» نگارشی با عنوان «سندیشن» را در ژانویه ۱۸۱۷ میلادی آغاز کرد اما با وخامت بیماری‌ و مرگش فرآیند نگارش این رمان که به موضوع اختلاف‌های طبقاتی، پلندپروازی، بازی‌های قدرت و عشق می‌پرداخت در اواسط ماه مارس همان سال متوقف شد و تنها هفت فصل از این رمان به پایان رسید. 

حالا قرار است این رمان ناتمام دستمایه ساخت یک سریال با هشت اپیزود ۶۰ دقیقه‌ای شود و از شبکه تلویزیونی «ITV» انگلستان به روی آنتن برود.

«اندرو دیویس» نویسنده برنده جایزه امی و بفتا که نگارش فیلمنامه اقتباس تلویزیونی از دو رمان «غرور و تعصب» از «جین آستين» و «جنگ و صلح» نوشته «لئو تولستوی» و همچنین سریال «خانه پوشالی» را در کارنامه دارد، نگارش اولین اقتباس تلویزیونی از رمان «سندیشن» را بر عهده گرفته است.

رمان «سندیشن» که نگارش آن تنها چند ماه قبل از مرگ «جین آستين» آغاز شده روایتگر رابطه دوستی دختری پرانرژی و پرشور و غیرمتعارف به نام «شارلوت هی‌وود» با فردی به نام «سیدنی پارکر» است. حادثه‌ای اتفاقی «شارلوت» را از دختری روستایی در ولینگتون به شهری ساحلی می‌کشاند و اتفاقاتی در آن‌جا برای او رقم می‌خورد. «شارلوت» به عنوان قهرمان داستان و با روحیه بالای خود یک روستای ماهیگیری راکد را به یک منطقه ساحلی شیک و به‌روز تبدیل می‌کند. 

«جین آستين» نویسنده‌ انگلیسی است که روز شانزدهم دسامبر سال ۱۷۷۵ به ‌دنیا آمد. آثار او ادبیات غرب را بسیار مورد تأثیر قرار داده ‌است. شناخت «آستين» از زندگی زنان و مهارتش در گوشه و کنایه‌ها، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرد. او از سال ۱۸۱۱ تا ۱۸۱۶، با نگارش چهار رمان ‌«عقل و احساس»، «غرور و تعصب»، ‌«منسفیلد پارک» و «اما» اعتبار یک نویسنده‌ شناخته‌شده را به ‌دست آورد.

«آستين» دو رمان دیگر را به نام‌های «کلیسای نورث‌انگر» و «ترغیب» نیز نوشت که هر دو در سال ۱۸۱۸ پس از مرگش به چاپ رسیدند و «سندیشن» تنها رمان ناتمام اوست.

کد خبر 410643

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha