همشهری آنلاین: رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر اهمیت حذف پلاستیک گفت: گذشته را سیاه تصویر کرده‌ و هویت ملی‌مان را خدشه‌دار کردیم. نباید چیزی راکه برای خودمان دوست داریم از آیندگان دریغ کنیم.

پلاستیک را نباید در معابر و آبراه‌های عمومی ببینیم

به گزارش مهر، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران به مناسبت روز بدون پلاستیک در مراسم کمپین بی‌پلاستیک مجله نشنال جئوگرافیک فارسی گفت: تا خودمان نخواهیم کسی نمی‌تواند مشکلات ما را رفع کند. به همین دلیل کمپینی با عنوان "با تهران مهربان باشیم" و "تهران شهر بدون پلاستیک" راه‌اندازی کردیم.

ناهید خداکرمی افزود: هدف ما در این کمپین این است که پلاستیک را درست استفاده کنیم و آن را در معابر عمومی و آبراه‌ها نبینیم.

وی تاکید کرد: در بازدیدی که بعد از فروردین ماه از برخی مناطق جنوب شهر تهران داشتیم تلّی از آن چه در سیزده به در ایجاد کرده بودیم را روی دوش کارگران زحمتکش شهرداری دیدیم. هفته بعد از آن در تقی‌آباد منطقه ۱۸ بچه‌هایی از شهرستان‌های مختلف کشور را دیدیم که لابه‌لای زباله‌ها می‌گشتند و چیزهایی که قابل بازیافت بود را جدا می‌کردند. کانال آبی دیدیم که دو سه وجب پلاستیک روی آن را گرفته بود و شهرداری منطقه می‌گفت هر روز باید با لودر آن‌ها را تخلیه کنیم وگرنه فاضلاب بالا می‌زند و مشکل‌افرین می‌شود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران افزود: همیشه می‌گوییم پس شهرداری چه کاره است، در حالی که واقعیت این است که این معضل را تک‌تک ما و خانواده‌های ما ایجاد کرده‌اند. اگر خودمان نخواهیم و نتوانیم هیچ کس هم نمی‌تواند آن را رفع کند.

خداکرمی تاکید کرد: چیزی که من همیشه از آن گله‌مندم این است که برای مردممان پیش رو و پشت سر را سیاه کرده‌ایم. به بچه‌هایمان گفته‌ایم پشت سر هیچ گاه سفید نبوده و امروز هم که بد است و در آینده هم بد خواهد بود. با این کار، عِرقی که اکنون ما به کشور داریم را بچه‌هایمان نخواهند داشت. گذشته‌های ما هرگز به آن سیاهی که گفته‌اند نبوده و امروز هم باید شهر و محله و کوچه و خانواده‌مان را آن طور که باید دوست داشته باشیم.

وی افزود: همین جمعیت‌های کوچک می‌تواند تغییر بزرگ ایجاد کند. اما چون هویت ملی‌مان را خدشه‌دار کردیم نتوانستیم کاری را که دلمان می‌خواسته است انجام بدهیم. ما دست هر کسی را می‌بوسیم که بیاید و پیشنهاد بدهد و بگوید چگونه می‌توانیم مشارکت مردم را جلب کنیم و مشکل را حل کنیم. همه باید دست به دست هم بدهیم تا به عنوان زنان و مردان کشورمان آن چه را که برای خودمان دوست داریم از آیندگانمان دریغ نکنیم. 

کد خبر 410630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha