یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایشگاه «خط» و «نقاشی خط» استاد «اسرافیل شیرچی» دوشنبه 17 دی 86 در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران دایر می‌شود.

استاد «اسرافیل شیرچی» که مدرس انجمن خوشنویسان ایران است، پس از تحریر کتب مختلف در زمینه هنری، معنوی و آموزش خط اکنون 72 تابلوی نستعلیق و شکسته نستعلیق خود را به روی دیوار نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران می فرستد.

ابعاد این تابلوها از 50 ×70 تا سه متر روی بوم و مقوا است که در خلق آنها از مواد مدرن استفاده کرده است. این تابلوها شامل اشعار شاعران کلاسیک اعم از حافظ، مولانا، خیام و اشعار شاعران نو همچون فریدون مشیری، نیما یوشیج، احمد شاملو، سهراب سپهری و فروغ فرخ زاد است.

استاد «اسرافیل شیرچی»  آثارش را در 35 نمایشگاه انفرادی و 60 نمایشگاه جمعی با هنرمندان طراز اول ایرانی و خارجی در داخل و در کشورهای سوئیس، آمریکا، هندوستان و... درمعرض دیدعموم قرارداده و بارها مورد تقدیر مراکز معتبر هنری قرار گرفته است.

نمایشگاه آثار خوشنویسی استاد «اسرافیل شیرچی» تا 26 دی درنگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 10 تا 19 (روزهای تعطیل 14 تا 19) از آن دیدن کنند.

کد خبر 41045

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز