سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

تلاش‌های شبانه‌روزی ده‌ها غواص برای نجات اعضای تیم فوتبال نوجوانان تایلند که از ۲هفته قبل در غاری گرفتار شده‌اند به نجات ۸نفر از آنها منجر شد.

حوادث

به گزارش همشهری به نقل از رسانه‌های محلی، اعضای این تیم 12نفره همراه مربی‌شان برای تفریح به غاری در شمال تایلند رفته بودند که بارش باران باعث بالا آمدن سطح آب شد و با مسدود شدن خروجی غار، اعضای این تیم در آنجا گرفتار شدند. با آغاز عملیات نجات معلوم شد فوتبالیست‌ها در عمق 2کیلومتری غار گرفتار شده‌اند و برای رسیدن به آنها باید مسافتی را زیر آب طی کرد. از همان زمان بود که ده‌ها غواص برای نجات آنها به تکاپو افتادند.

افراد گرفتار شده باید برای نجات خود از مسیری تنگ و تاریک زیر آب عبور می‌کردند و این کار فقط از عهده غواصان بر می‌آمد. به همین دلیل تعدادی از غواصان وظیفه آموزش غواصی به آنها را برعهده گرفتند. تلاش‌ها برای نجات 13فرد گرفتار شده در این غار ادامه داشت تا اینکه در جریان 2عملیات که روز یکشنبه و دوشنبه انجام شد 2گروه 4نفری از فوتبالیست‌ها از غار نجات یافتند و 4فوتبالیست دیگر همراه مربی‌شان همچنان در انتظار نجات یافتن از غار هستند.

براساس این گزارش، از زمان وقوع این حادثه غواصان برای اعضای تیم فوتبال آب، مواد غذایی و کپسول اکسیژن برده‌اند. همچنین برای پایین آمدن سطح آب در روزهای اخیر میلیون‌ها لیتر آب از اطراف محل حادثه تخلیه شده است.

کد خبر 410387

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha