همشهری آنلاین: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران از کشف بیش از دو تن مواد مخدر و پلمب ۱۰۰ باب منزل در جنوب تهران خبر داد.

کشف مواد مخدر

به گزارش مهر، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران در نشست خبری با موضوع کشف مواد مخدر و دستگیری مواد فروشان گفت: در آخرین عملیات ۸ باند فعال در حوزه مواد مخدر شناسایی، متلاشی و دو هزار و ۱۹۸ هزار تن مواد مخدر کشف و ضبط شد.

سرهنگ بخشنده افزود: یکی از برنامه‌های مهم پلیس مبارزه با مواد مخدر بحث پاکسازی خیابان‌ها از خرده فروشان و معتادان متجاهر است.

وی ادامه داد: پاکسازی کوچه‌ها و معابر در دستور کار ما بوده و ما بسیاری از مناطق تهران مانند هرندی و مولوی را پاکسازی کردیم. نیروهای ما به صورت شبانه روزی در این مناطق حضور دارند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران یادآور شد: ما در آخرین اقدام، صد باب منزل را در شوش، هرندی و مولوی پلمب کردیم.

سرهنگ بخشنده توضیح داد: این خانه‌ها به صورت اتاق در اتاق بودند و روزانه به جمع کثیری اجاره داده می‌شدند و در آن استعمال مواد مخدر انجام می دادند.

  • دستگیری ۵۷ خرده فروش

بخشنده با اشاره به دستگیری ۵۷ خرده فروش از ۱۵ فروردین ماه امسال اضافه کرد: دستگیری خرده فروشان با جدیت ادامه دارد و در این رابطه گشت‌های اطلاعاتی فعالیت می‌کنند از این خرده فروشان بالای ۵۰ گرم مواد کشف شده است.

وی با اشاره به دستگیری باندی که از طبس ۶۰۲ کیلوگرم مورفین بارگیری کرده و به تهران آورده بودند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و سایر عوامل مرتبط در حال شناسایی هستند.

در ادامه رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگیری باندی خبر داد که از بندرعباس ۱۳۰ کیلوگرم حشیش را به تهران آورده بودند و گفت: این مواد از داخل یک کامیون کشف شد و ما توانستیم آنها را در اتوبان آزادگان شناسایی و دستگیر کنیم مجرمان نیز به بزه خود اعتراف کردند.

به گفته بخشنده یکی دیگر از باندهایی که مورد شناسایی قرار گرفته است فردی بوده که در اتوبوسی حامل مسافر ۵۷ کیلوگرم مواد مخدر را از کرمان به سمت تهران می‌آورده است. همچنین در همین رابطه ۲۰ نفر از خرده فروشان شیشه نیز دستگیر و شناسایی شدند.

وی ادامه داد: در راستای شناسایی مواد فروشان بیش از ۵ نفر از فروشندگان گراس و گل که در شمال شهر تهران فعالیت می‌کردند شناسایی و دستگیر و از آنها ۱۰ کیلوگرم مواد کشف و ضبط شد.

به گفته رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ بیش از ۱۳۲ زن در حوزه فروش مواد مخدر از ۱۵ فروردین ماه شناسایی و دستگیر شدند.

بخشنده در واکنش به اظهارات رئیس کمیته امداد مبنی‌بر دزدی معتادان از صندوق صندقات گفت: در جلساتی که در استان تهران داشتیم این موضوع مطرح شد گشت‌های ضربت ما به طور مداوم خیابان‌ها را رصد می‌کنند و اگر موردی باشد برخورد خواهد شد اما معتادان از این دست کارها انجام می‌دهند زیرا باید خرج موادشان را از یک جا تامین کنند.

وی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی کشفیات در مدت یاد شده گفت: همچنین شاهد افزایش ۸۶ درصدی دستگیری‌ها در بحث مواد مخدر بوده‌ایم این در حالی است که از ۱۵ فروردین ماه تا به امروز بیش از ۳۰۰ دستگاه موتورسیکلت و خودرو از مجرمان مرتبط با مواد مخدر کشف و ضبط گردید و در همین راستا بیش از ۲۰ باب منزل و یا باغ نیز از این افراد شناسایی و توقیف شده است.

  • دستگیری بیش از ۳۰ مواد فروش در حاشیه مدارس پایتخت

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به دستگیری بیش از ۳۰ مواد فروش در حاشیه مدارس پایتخت گفت: دستگیری مواد فروشان در تهران و در حاشیه مدارس جزئی بوده است البته پاکسازی‌های لازم انجام شده و ما توانسته‌ایم تا به امروز حدود ۳۰ الی ۴۰ نفر را که خرده فروش مواد مخدر بودند در حاشیه مدارس شناسایی و دستگیر کنیم

کد خبر 410376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha