همشهری آنلاین: ارتش و نیروهای مسلح سوریه عملیاتی را برای محاصره شهر درعا در جنوب این کشور آغاز کردند.

 عملیات ارتش سوریه برای محاصره شهر درعا آغاز شد

به گزارش ایرنا، منابع میدانی امروز اعلام کردند که ارتش و نیروهای مسلح سوریه منطقه 'غرز' در جنوب شرق درعا را آزاد کردند.

یگان های دیگر ارتش سوریه نیز در جنوب غرب شهر درعا بر منطقه گمرک قدیم و گردان زرهی الهجانه مسلط شدند.

در صورتی که این دو نیرو با پاکسازی مناطق جنوبی درعا به یکدیگر برسند، ارتباط تروریست های درعا با مرز اردن قطع می شود و تروریست ها در محله های جنوبی این شهر محاصره خواهند شد.

ارتش سوریه دایره تسلط خود در استان درعا را گسترش داده و تاکنون 72 درصد از استان درعا را آزاد کرده است.

مناطق اشغالی توسط گروه های تروریستی در استان درعا به 21 درصد کاهش یافت و گروه های وابسته به 'داعش' نیز در شش درصد از مناطق این استان کم و بیش حضور دارند.

ارتش سوریه عملیاتی را از سه هفته پیش از سه محور 'البستان'، 'پدافند هوایی' (حران) و 'صما الهنیدات' علیه تروریست ها در شرق استان درعا آغاز کرد.

پس از آزاد سازی مناطق اشغالی غوطه شرقی و غوطه غربی در استان 'دمشق'، اکنون همه نگاه ها متوجه استان درعا شده که در جنوب سوریه در مجاورت مرز اردن و بلندی های اشغالی جولان سوریه قرار دارد.

بر اساس برخی آمارها بیش از 360 هزار تروریست از 101 کشور جهان در قالب بیش از 100 گروه تروریستی در بحران سازی در سوریه حضور داشته اند، ولی برای دستیابی در اهداف خود شکست خوردند و جز ویرانی و کشتار بی ترحم مردم بی دفاع، دستاوردی نداشتند.

این گروه های تروریستی از کشورهای مختلفی از جمله عربستان، امارات و آمریکا تامین مالی و نظامی می شوند. در عین حال به دلیل اختلافات اهداف این کشورها در سوریه، گروه های تروریستی در اکثر مواقع با یکدیگر درگیر می شوند و غیرنظامیان را هدف قرار می دهند.

کد خبر 410368

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha