همشهری آنلاین: تارنمای نشریه اقتصادی فورچون با برجسته کردن نقش روابط در سیاست‌های تعرفه‌ای کاخ سفید نوشت: محصولات وارداتی کمپانی ایوانکا ترامپ از چین، از تعرفه‌های پرهزینه اعمال شده از سوی پدرش مستثنی هستند.

 فورچون: تعرفه های تجاری ترامپ شامل دخترش نمی شود

به گزارش ایرنا به نقل ازتارنمای آمریکایی، به رغم شعارهای «حمایت از کالا ونیروی آمریکایی»دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، دست کم تا اوایل سال 2017 میلادی، 100 درصد محصولات شرکت مد فرزندش، خارج از این کشور تولید می شدند؛ محصولاتی که در زمان حاضر نیز از تعرفه های گسترده ای که ترامپ در راستای جنگ تجاری خود با چین اعمال کرده، مستثنی هستند.

به گزارش هافینگتن پست، ترامپ صبح جمعه 34 میلیارد دلار تعرفه بر کالاهای چینی از قطعات خودرو گرفته تا تجهیزات پزشکی، اعمال کرد. اما آن دسته از کفش و پوشاکی که شرکت ایوانکا ترامپ وارد می کند، مشمول این تعرفه ها نیستند.

فورچون در ادامه نوشت: توجیه دفتر نماینده تجاری ایالات متحده آمریکا این است که کالاهایی مشمول تعرفه ها شده اند که کمترین اخلال را در اقتصاد آمریکا به وجود آورده و کمترین تاثیر را بر مصرف کنندگان بگذارند.

این در حالی است که به گزارش این نشریه اقتصادی، بسیاری از افراد همین حالا نیز اثرات اعمال تعرفه ها را احساس می کنند. سویا که بخش عمده ای از صادرات آمریکا را تشکیل می دهد، سیگار، محصولات لبنی و دیگر کالاها مشمول تعرفه ها قرار گرفته اند.

تعرفه های اعمال شده توسط آمریکا در مرحله نخست 25 درصد و شامل 818 نوع کالا از جمله خودروها و قطعات هواپیماها خواهند بود. قسمت دوم وضع مالیات اضافی بر کالاهای تجاری چین شامل 300 محصول به ارزش تقریبا 16 میلیارد دلار است که هفته سوم این ماه اجرا می شود.

ترامپ اعلام کرده است در صورت واکنش متقابل چین به وضع این مالیات اضافی٬ تعرفه گمرکی دیگری به ارزش 200 میلیارد دلارعلیه پکن اعمال خواهد کرد.

کد خبر 410366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha