همشهری آنلاین: بر اساس اطلاعات منتشر از سو ی یوشیهیدا سوگا دبیر کل دولت ژاپن، شمار قربانیان سیل در ژاپن که به علت باران های سیل آسا جاری شده است تا کنون به ۱۳۴ نفر رسیده است.

شمار قربانیان سیل در ژاپن به ۱۳۴ کشته رسید

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کابینه وزیران ژاپن گفت:«تا کنون حدود 100پیام از شاهدان عینی دریافت شده است که خبر داده اند سیل خودروها را با سرنشینان داخل آن با خود برده است. دو میلیارد ین (حدود 20 میلیون دلار) برای کمک به مناطق آسیب دیده اختصاص داده شده است.

مرکز آتش‌نشانی و سوانح طبیعی ژاپن 9 ماه ژوئیه اعلام کرد که با پیدا شدن چند جسد دیگر، شمار قربانیان سیل شدید در این کشور به 110 کشته رسیده است.

همزمان رسانه‌های ژاپن نیز از قول مقام‌های این کشور گزارش داده‌اند که در مناطق سیل‌زده، به ویژه در هیروشیما، هنوز دست‌کم 88 تن مفقود هستند.

با ادامه عملیات تجسس، تعداد بیشتری از اجساد قربانیان پیدا شده است و همزمان ساکنان نواحی آسیب‌دیده نیز در حال بازگشت به خانه‌هایشان هستند.

گروه‌های امدادی صبح دوشنبه 9 ماه ژوئیه حدود 300 بیمار را که در بیمارستانی در شهر مابی گرفتار شده بودند نجات داده و آنها را با هلی‌کوپتر به نقاط امن منتقل کردند. با این حال هشدارهای قبلی در مورد احتمال بارش‌های شدید لغو شده است.

چهار سال پیش نیز بر اثر جاری شدن سیل شدید در منطقه هیروشیما 70 تن جان خود را از دست دادند. با وجود این برخی از ساکنان منطقه پس از سیل اخیر گفته‌اند که تاکنون سیلی به این شدت ندیده بودند.

​به خاطر وسعت مناطقی که از سیل و رانش زمین آسیب دیده تخمین میزان دقیق تلفات دشوار است و مقام‌های مسئول نیز هشدار داده‌اند احتمال وقوع رانش زمین حتی پس از توقف باران هم وجود دارد.

در روزهای اخیر و پس از با سرریز شدن آب رودخانه‌ها به خیابان‌ها و خانه‌ها که به گرفتار شدن برخی از ساکنان در بام‌های ساختمان‌ها منجر شد، قایق‌ها و بالگردهای ارتش به کمک سیل‌زدگان رفتند و آنها را به نقاط امن منتقل کردند.

بیشترین آسیب در هیروشیما روی داده و آب آشامیدنی و برق هزاران خانه در این منطقه قطع است. ساکنان منطقه در دمای 34 درجه در برابر تانکرهای آب صف می‌کشند.

شیزو آبه، نخست وزیر ژاپن که برای نظارت بر عملیات اضطراری سفر خود به اروپا و خاورمیانه را لغو کرده است، گفت که دولت 73 هزار نفر از نیروهای مسلح و سازمان‌های امدادی را برای ادامه عملیات جست‌وجو و نجات مأمور کرده است.

کد خبر 410346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha