همشهری آنلاین: پس از استعفای بوریس جانسون از سمت وزارت خارجه بریتانیا، جرمی هانت به عنوان جانشین او به این مقام منصوب شد. هانت در گذشته از جمله موافقان باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا بود.

وزیر بهداشت سابق انگلیس وزیر خارجه این کشور شد

به گزارش دويچه وله، ترزا می‌، نخست‌وزیر بریتانیا ساعاتی پس از استعفای بوریس جانسون، جرمی هانت را به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور معرفی کرد.

هانت ۵۱ ساله به مدت پنج سال و شش ماه در مقام وزیر بهداشت در کابینه مشغول به فعالیت بوده است. او طولانی‌ترین مدت وزارت در این وزارتخانه پس از جنگ جهانی دوم را داشته است.

جرمی هانت از سال ۲۰۰۵ حوزه انتخابی ساوت وست سوری را در مجلس عوام بریتانیا نمایندگی می‌کند. هانت همانند ترزا می موافق باقی ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا بود، اما پس از برگزاری همه‌پرسی تاریخی که به خروج این کشور از اتحادیه اروپا منجر شد، به اجبار نظر خود را تغییر داد.

جرمی هانت در خانواده‌ای مرفه متولد شده و در آکسفورد تحصیل کرده است. او پس از اعلام این خبر با انتشار پیامی در توییتر ضمن خرسندی از انتصابش در این سمت نوشت: «افتخار بزرگی است که در این زمان دشوار در تاریخ کشورمان به عنوان وزیر خارجه انتخاب شدم. وقتش است که از نخست‌وزیرمان برای یک توافق برگزیت خوب حمایت کنیم؛ یا حالا یا هیچ‌وقت.»

دفتر نخست‌وزیری بریتانیا همچنین اعلام کرد مت هنکاک به عنوان جانشین هانت به وزارت بهداشت منصوب شده و همزمان جرمی رایت نیز سمت پیشین هنکاک یعنی وزیر رسانه و فرهنگ را عهده‌دار شده است. رایت دادستان ایالات انگلستان و ویلز بود.

طبق بیانیه دفتر نخست‌وزیری جفری کاکس به عنوان جانشین رایت منصوب شده است.

بوریس جانسون یکی از حامیان سرسخت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بود. او روز دوشنبه ساعاتی پس از استعفای دیوید دیویس، وزیر برگزیت، از سمت خود استعفا داد.

کد خبر 410321

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha