همشهری آنلاین: روز سه‌شنبه نوزدهم تیرماه، درحالی‌که در معاملات دیشب وال‌استریت امید به اعلام درآمد بالای شرکت‌ها، سهام را تقویت کرد، بازارهای آسیا برای سومین روز متوالی رشد کردند.

مهر به نقل از رویترز نوشت: سه‌شنبه نوزدهم تيرماه، درحالی‌که در معاملات دیشب وال‌استریت امید به اعلام درآمد بالای شرکت‌ها، سهام را تقویت کرد، بازارهای آسیا برای سومین روز متوالی رشد کردند. از سوی دیگر استعفای چند مقام عالی‌رتبه انگلیس باعث افت ارزش پوند شد.

گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی، که دیروز جهشی ۱.۳ درصدی کرده بود، ۰.۴ درصد دیگر هم بالا رفت.

نیکی ژاپن حدود ۱ درصد جهش کرد و شاخص کره‌جنوبی ۰.۵ درصد رشد کرد.

در معاملات امروز شاخص ای‌مینی‌ اس‌اندپی ۵۰۰ هم توانست تا این لحظه ۰.۲ درصد افزایش یابد.

سهام چینی اندکی افت کردند و شاخص شانگهای ۰.۲ درصد کاهش یافت. این شاخص در پایان معاملات دیروز توانست ۲.۸ درصد جهش کند، که این بزرگترین جهش روزانه آن از آگوست ۲۰۱۶ تاکنون است.

در معاملات دیشب وال‌استریت، درحالی‌که سهام بانک‌ها قبل از اعلام درآمدها در انتهای این هفته جهش کردند، هر دو شاخص اس‌اندپی و داوجونز بهترین سود خود در یک ماه اخیر را به دست آوردند.

شاخص داوجونز ۱.۳۱ درصد و اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۰.۸۸ درصد رشد کردند و نزدک ۰.۸۸ درصد بالاتر آمد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران منتظر آغاز فصل اعلام درآمدهای ربع دوم سال ۲۰۱۸ هستند که از جمعه شروع خواهد شد.

اما داستان در بازارهای ارز، تماما مربوط به تحولات سیاسی انگلستان بود.

روز دوشنبه وزیر امور خارجه انگستان، ترزا می و مذاکره‌کننده ارشد امور برگزیت دولت انگلیس، در اعتراض به برنامه‌های می برای حفظ روابط تجاری نزدیک با اتحادیه اروپا پس از این‌که انگلستان این بلوک را ترک کند، استعفا دادند و موجی از اعتراضات درون حزبی به وجود آوردند.

وضعیت نامشخص دولت انگلیس باعث شد پوند انگلیس تا ۱.۳۱۸۹ دلار هم سقوط کند اما بعدا نرخ خود را تا ۱.۳۲۵۴ دلار بهبود بخشید. در معاملات امروز نرخ پوند در برابر دلار با ۰.۱ درصد افت به ۱.۳۲۴۸ دلار رسید.

شاخص دلار در برابر ارزهای جهان از نرخ ۹۳.۷۱۳ واحد به ۹۴.۰۸۳ واحد جهش کرد.

در برابر ین هم دلار توانست از نرخ ۱۱۰.۳۰ ین به ۱۱۱.۰۱ ین ارتقا یابد.

یورو که در معاملات دیشب به بالاترین نرخ ۳ هفته‌ای خود، ۱.۱۷۹۰ دلار رسیده بود، امروز با میل به تثبیت سود سرمایه‌گذاران، با هجوم فروش روبرو شد و تا نرخ ۱.۱۷۵۵ دلار افت کرد.

کد خبر 410316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha