همشهری آنلاین: طرح واکسینه کردن ساکنین کوره پزخانه های محله دولتخواه منطقه ۱۹در برابر بیماری هپاتیت B آغاز شد.

هپاتیت B

به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 19، حمید بهرامی معاون اجتماعی و فرهنگی با اعلام این خبرگفت : در راستاي اجرای رسالت اداره ي سلامت مبنی بر ارائه خدمات سلامت محور به شهروندان به ويژه در محلات محروم و كم برخوردار، طرح واكسيناسيون ساكنين كوره پزخانه‌هاي دولتخواه با توجه به اهميت پيشگيري نسبت به درمان دركاهش هزينه هاي مالي و جسمي و سبد اقتصادي خانواده، جزء اولويت هاي اجرايي سلامت محور اين اداره قرار گرفت .

بهرامی با اشاره به اين كه بيماري هپاتيت B به عنوان يكي از خطرناك ترين انواع هپاتيت محسوب مي شود افزود‌: اين بيماري از طريق خون منتقل مي‌شود و احتمال ابتلا به آن 100 برابر بيماري ايدز گزارش شده است از سوي ديگر با توجه به آلودگي‌ها و مشكلات زيست محيطي موجود در كوره پزخانه‌ها و در معرض خطر قرار گرفتن ساكنين آن، اداره سلامت منطقه در نظر دارد با همكاري مركز بهداشت جنوب شهر ساكنين كوره پزخانه‌ها را نسبت به بيماري هپاتيت B واكسينه کند.

معاون شهردار منطقه یادآور شد: اطلاع رساني عمومی از سوي مدير یت و معتمدين محله صورت گرفته است و پیش بینی می‌شود درگام ابتدايي اين طرح 50 نفر از ساكنين ، واكسن هپاتيت B را دريافت کنند.

به گفته وی این طرح در صورت همکاری مرکز بهداشت جنوب شهر در چندین مرحله و برای پوشش همگانی در ناحیه سه این منطقه اجرا خواهد شد.

کد خبر 410273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha